Malluri în care adie vântul falimentului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Zilele fără niciun client au devenit o obişnuinţă în City Mall şi Liberty Center, primele complexuri comerciale ce şi-au anunţat incapacitatea de plată. O parte dintre magazine s-au închis, iar cele care supravieţuiesc încearcă să-şi atragă clienţii cu oferte promoţionale.

City Mall, unul dintre primele centre comerciale din Capitală este, de câteva luni, Cenuşăreasa mallurilor bucureştene. Nici măcar ieri, în zi de sărbătoare, nu s-au rătăcit printre magazine ceva mai mulţi cumpărători, chit că a fost rost de umblat după cadouri pentru Mihaili şi Gabrieli. Dacă s-ar fi strâns toţi vânzătorii la un loc şi tot ar fi fost mai mulţi decât vizitatorii. De pe lângă rafturi, vânzătoarele se uitau pe culoarele goale ale mallului doar- doar cineva le va întreba de vreo măsură la vreun produs.

„Înnebuneşti aici. Dimineaţa este gol-goluţ, nu ai cu cine vorbi, nu intră nimeni nici măcar să probeze ceva, nu mai zic să cumpere”, povestea, ieri, Claudia Petrescu, vânzătoare la Secuiana, magazin cu costume şi pantaloni de stofă bărbăteşti. Femeia ştie că e criză şi înţelege că omul nu prea are bani de cumpărături, dar nu poate să nu le invidieze pe vânzătoatele aceluiaşi brand din noile malluri Sun Plaza ori Grand Arena care măcar pot fi de folos celor care intră în magazine şi probează hainele.

Doar miercurea e animaţie

La parterul centrului comercial City Mall unele magazine şi-au tras obloanele, iar aletele purtau în geam mesajul vânzătoarei care anunţa că „vine imediat”, probabil dusă la vreo altă vânzătoare să-şi omoare plictiseala. Pe holuri, în lipsa zgomotului paşilor trecătorilor, se auzea doar în surdină o melodie. Aceeaşi atmosferă subră şi în zona de distracţii de le ultimul etaj, acolo unde ar trebui să se joace biliard, copiii să călărească buburuzele colorate şi să se vadă filme. Din păcate însă „clienţi sunt mai mult miercurea, când beneficiază de o promoţie prin care cumpără două bilete la film la preţ de unul”, a spus vânzătoarea.

 Promoţie la magazine închise

Liberty Center, aflat doar câţiva kilometri mai departe, nu se poate lăuda nici el cu prea multe vânzări. În aproape toate vitrinele se păstrează anunţurile promoţionale lipite încă din vară: reduceri de până la 60% la produsele de iarnă rămase de anul trecut sau la cele de vară. Paradoxal, unele magazine s-au închis păstrând însă anunţurile promiţătoare. Acolo unde vitrinele au rămas goale, au fost acoperite cu uriaşe afişe care promit „deschiderea unui nou magazin în curând”.

Pe la colţuri însă, vânazătoarele şuşotesc despre zvonurile cum că toate magazinele se vor închide din lipsă de clienţi.
În vreme ce unele malluri se pregătesc să tragă obloanele, în Chitila se pregăteşte să răsară cel mai mare centru comercial din sud-estul Europei, Colosseum Shoping, o investiţie de 450 de milioane de euro. Mallul, ce va fi construit pe o suprafaţă de 220.000 de metri pătraţi,  va conţine hipermarketuri, magazine cu mobilă, cu electronice, baruri, cafenele şi zone de joacă.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite