Bucuresti: Lungul drum al înmatriculării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Achiziţionarea unei maşini second-hand îl obligă pe viitorul proprietar să bată Bucureştiul în lung şi-n lat. Cumpărătorul trebuie să se înarmeze cu răbdare şi o mulţime de documente. Inamicii: traficul din Capitală şi indolenţa funcţionarilor de la ghişeu.

Bucureştenii care îşi cumpără o maşină la mâna a doua, înmatriculată în România şi cu Inspecţia Tehnică Periodică (ITP) valabilă trebuie să facă cel puţin cinci drumuri în goana după documentele necesare înregistrării automobilului.
Redactorul „Adevărul” a reconstituit traseul pe care trebuie să-l urmeze ghinionistul bucureştean.

Primul pas este încheierea unui contract de vânzare-cumpărare între vânzător şi cumpărător. Cea mai simplă variantă este să mergeţi împreună la un birou de acte auto. Tot aici se poate face şi asigurarea obligatorie pe numele noului proprietar, pentru că vechea asigurare îşi pierde valabilitatea din cauza schimbării numelui proprietarului din acte.

Copiile şi legalizările ne pun capac

Următorul drum este la Direcţia de Impozite şi Taxe Locale (DITL). Vânzătorul trebuie să ajungă la sediul din sectorul în care locuieşte pentru a obţine o viză pe fişa de înmatriculare, pe care i-o dă cumpărătorului. Acesta trebuie să se prezinte la sediul DITL din sectorul său cu un dosar care să conţină documentul de identitate, copia documentului de identitate al vânzătorului, fişa de înmatriculare, cartea de identitate a maşinii, contractul de vânzare-cumpărare, fişa de la administraţia fiscală a fostului proprietar şi o cerere tip. Este important ca toate documentele să aibă fotocopii, pentru a nu fi nevoiţi să alergaţi după copiatoare.

Taxe la fiecare pas

După obţinerea fişei de înmatriculare şi a procesului verbal de luare în evidenţă a maşinii de la DITL, urmează al treilea drum, la sediul Registrului Auto Român (RAR) pentru a obţine certificatul de autenticitate. Unul dintre sedii se află pe Calea Griviţei numărul 208-210, iar celălalt pe strada Barsei numărul 1 din Voluntari. Aici trebuie să prezentaţi talonul şi cartea de identitate ale maşinii. Se plăteşte o taxă care variază în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii. După aproximativ o oră se înapoiază actele şi certificatul de autenticitate RAR.

Al patrulea drum este la CEC, unde se plătesc două taxe, una de 52 de lei care reprezintă taxa de înmatriculare, iar cealaltă de 31 de lei, reprezentând contravaloarea efectivă a talonului (hărtia şi tiparul). Poliţia Rutieră, luminiţa de la capătul tunelului

Ultimul pas pe care trebuie să îl faceţi este să vă prezentaţi la sediul Poliţiei Rutiere din Şoseaua Pipera nr. 49 cu dosarul complet Acesta trebuie să conţină o cerere tip, cartea de identitate a vehiculului în original şi copie, fişa de înmatriculare cu viza circumscriptiei financiare semnată de fostul şi actualul proprietar, cele două chitanţe sde la CEC, copia documentului de asigurare, contractul de vânzare-cumpărare original (fila roz), documentul de identitate al solicitantului original şi copie, vechiul talon, şi certificatul de autenticitate RAR.

Păstraţi bani de acte!

Întreaga operaţiune de înmatriculare a maşinii second-hand poate dura o săptămână, iar cheltuielile cu documentele ajung la aproximativ 250 de lei, în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii. La această sumă se adaugă valoarea asigurării obligatorii şi, în cazul celor care vor să schimbe numerele de înmatriculare, o taxă de 40 lei.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite