Luna aceasta încep lucrările la „Park&Ride“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru că proiectul este aproape de final, lucrările la parcarea destinată navetiştilor, de lângă terminalul Aeroportului Băneasa, sunt gata să înceapă. Va fi primul sistem „Park&Ride“ din ţară, va cuprinde în jur de 400 de locuri de parcare, iar accesul se va face pe baza abonamentului RATB.

Bucureştiul va face şi el, în curând, primul pas în rândul capitalelor europene. Municipalitatea a anunţat că luna aceasta ar trebui să înceapă lucrările la primul sistem de parcare destinat navetiştilor. Parcarea „inteligentă“ de tip „Park&Ride“ va fi construită în nordul Capitalei, între gardul Romaero şi capătul de linie al tramvaiului 5. Aceasta are rolul de a decongestiona traficul şi de a ajuta navetiştii care, în prezent, îşi lasă maşinile pe bulevarde sau pe străduţe pentru a-şi continua călătoria până la serviciu cu un mijloc de transport în comun.

Parcare doar cu abonamentul RATB
Pentru ca navetiştii să îşi poată lăsa maşinile în această parcare, aceştia nu trebuie decât să deţină abonament RATB sau Metrorex, pentru a demonstra că îşi continuă călătoria către locul de muncă cu mijloacele de transport în comun.
Prin această zonă intră zilnic în Capitală şoferi din Baloteşti, Otopeni, Buftea, Mogoşoaia, Snagov sau Tâncăbeşti care până acum îşi lăsau maşinile pe unde apucau.

 „Parcarea va avea cinci etaje, iar la parterul imobilului vor fi linii de tramvai si de autobuz. Structura este din oţel şi beton, iar lucrările de amenajare vor dura 18 luni“, a declarat Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei a Primariei Municipiului Bucureşti. Amenajarea parcării face parte din proiectul de reabilitare a Bulevardului Aerogarii, care costa aproximativ 45 milioane de lei.

Următoarele zone pe care reprezentanţii Primăriei le au în vedere pentru montarea de astfel de sisteme mai sunt Pantelimon, la capătul liniilor RATB din zonă, Barajul Dunării şi IMGB. „Cum depistăm alte zone cu probleme le includem pe liste. Le vom lua în calcul pe cele cu metrou“, a adăugat Dedu. Lucrarea la un astfel de sistem implică costuri între 8.000 de euro şi 20.000 de euro pentru un singur loc de parcare, acestea incluzând utilităţile şi variind în funcţie de dotări.

„Park&Ride“ este utilizat de ani buni în mai multe oraşe din Europa, precum Viena, Praga, Berlin, Amsterdam sau Luxemburg, accesul făcându-se şi aici tot pe baza abonamentului sau biletului de transport în comun.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite