FOTOGALERIE Lucrările la artera care va lega cartierele Colentina şi Pantelimon ar putea fi finalizate în trei luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările la străpungerea Doamna Ghica - Bulevardul Chişinău, care va lega cartierele Colentia şi Pantelimon şi la care lucrările au fost sistate în 2008, ar putea fi finalizate în trei luni, a anunţat astăzi Sorin Oprescu, primarul Capitalei, în timpul unei vizite pe şantier. 

Primarul Capitalei a explicat că, în prezent, au fost soluţionate toate problemele juridice care au condus la blocarea investiţiei şi că în cateva luni lucrararea ar putea fi finalizată.

"Am preluat investiţia în 2008 la nivelul ăsta, a durat procesul doi ani şi jumătate, s-a terminat şi de-abia după aceea am avut liber să reluăm lucrările. A fost una dintre restanţele să-i spunem legislative. În câteva luni de zile lucrarea se poate termina", a spus Oprescu.

image

CLICK pe imagini pentru a vedea Fotogaleria!

"În momentul de faţă ne aflăm la un nivel de 65%, preluându-l de la 30% în martie, deci din luna martie şi până în prezent lucrarea a înaintat cam 35%. Suntem pe final cu expropierile, iar odată realizate expropierile, utilităţile sunt relocate, intrăm în linie dreaptă cu construcţiile de drum şi de pod. S-au descoperit nişte perne de apă, fiind foarte aproape de lac, în zona rampei dinspre Delfinul, şi am modificat soluţia prin coloane forate la 20 de metri adâncime, iar după aceea urmează pereţii mulaţi şi să construim rampa", a arătat Mădălin Dumitru, şeful Direcţiei Generale de Infrastructură.

Dumitru a mai declarat că toate grinzile vechi care fuseseră montate la pod au fost înlocuite cu unele noi, cele de dinainte fiind devalizate. Montarea grinzilor noi ar urma să se încheie săptămâna viitoare.

Dumitru a mai arătat că, odată finalizată, lucrarea va completa inelul median de circulaţie. "Ne aflăm pe inelul median, unde se va realiza legătura între cartierele Colentia şi Pantelimon, dar această arteră este importantă şi pentru traficul de pe autostrada A3 care urmează a se descărca pe această parte către zona de sud-est a oraşului", a spus Dumitru.

Lucrarea presupune refacerea şi modernizarea străzii Doamna Ghica, până la nivelul căii ferate şi apoi continuarea construcţiei stradale până la nivelul complexului Delfinul, spre Bulevardul Chişinau. Artera va avea patru benzi de circulaţie, câte două pe fiecare sens, o lungime totală de aproximativ 1,8 kilometri şi o lăţime cuprinsă între 21 şi 70 de metri. Lucrările presupun echiparea şi dotarea cu reţele edilitare adecvate, semnalistică rutieră, amenajarea trotuarelor şi a spaţiilor verzi, iluminat public şi amenajarea de locuri de parcare.

Totodată, proiectul vizează şi realizarea unui pasaj suprateran care va traversa linia de cale ferată şi care va face legătura între cele două segmente ale arterei rutiere Doamna Ghica.

La nivel zonal, artera completează inelul median de circulaţie, în aşa fel încât numărul de autovehicule care utilizează inelul principal de circulaţie şi Şoseaua Fundeni să scadă. La nivel local, lucrarea rezolvă un blocaj funcţional de circulaţie, între cartierele Balta Alba - Pantelimon şi Colentina - Doamna Ghica - Şoseaua Petricani. Artera va facilita accesul către zona de sud, mai ales în condiţiile în care Autostrada A3 va fi finalizată şi dată în folosinţă.

Lucrările de construcţii-montaj au demarat în octombrie 2006, în baza unui proiect început în 2002 şi finalizat în 2007. Din cauza diferenţelor foarte mari existente între situaţia reală din teren şi prevederile proiectului tehnic, au apărut primele probleme majore în ceea ce priveşte execuţia lucrărilor.

Având în vedere calitatea defectuoasă a proiectului, care a generat o ofertă ce nu putea fi dusă la îndeplinire, precum şi solicitările venite din partea constructorului privind majorarea valorii iniţiale a contractului cu mai mult de 100%, municipalitatea a demarat o analiză a situaţiei existente. Pe parcursul efectuării acestor verificări, constructorul a abandonat şantierul, făcând posibile eventuale accidente precum prăbuşirea anumitor grinzi pe persoanele care începuseră să vandalizeze zona. De asemenea, abandonarea lucrărilor a dus şi la degradarea masivă a lucrărilor deja executate.
În aceste condiţii, municipalitatea s-a adresat instanţei, solicitând rezilierea contractului, acest lucru realizându-se în mai 2011.

Astfel, în octombrie 2011, Primăria Capitalei a demarat o nouă procedură în vederea selectării unui nou constructor şi finalizării lucrărilor.
În martie 2012 s-a obţinut autorizaţia de construire, în prealabil efectuându-se activităţi de punere în siguranţă a şantierului, conservarea lucrărilor deja efectuate, evacuarea gunoaielor menajere depozitate în zonă (aproximativ 500 de camioane) etc.

În ceea ce priveşte expropierile, Primăria Sectorului 2 a primit în administraţia Videanu aproximativ 12.000 de metri pătraţi în vederea schimbului de proprietăţi cu cei care deţineau imobile în zonă. Din această suprafaţă, s-au folosit doar 8.000 de metri pătraţi, motiv pentru care zona nu a fost liberă de sarcini până în momentul în care municipalitatea nu a obţinut fonduri pentru expropieri. Odată cu aprobarea bugetului pe anul 2012 au fost aprobate sumele necesare, astfel încât săptămânile viitoare se vor realiza ultimele expropieri.


București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite