Bucureşti: Lucrări oprite la „pasajul-aberaţie” din Pipera

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Construcţia de peste calea ferată Bucureşti-Constanţa a devenit celebră din cauza vizibilei erori legate de înălţimea pilonilor podului. Lucrarea care ţine de Ministerul Transporturilor şi de Primăria Voluntari „a încremenit” în locul unde întâlneşte stâlpii CFR.

Azi-dimineaţă, muncitorii lucrau doar la montarea rampelor şi la devierea unor conducte de sub viitorul pasaj rutier. Nimeni nu se atingea de porţiunea care lipseşte din pasarelă de mai multe luni, pentru că stâlpii CFR depăşesc pilonii podului.

Astfel, pasajul este ridicat până la 7,55 metri, în timp ce cablurile de la liniile de tren sunt suspendate la 8 metri. Diferenţa de aproape jumătate de metru este cea care face ca lucrările să fie blocate.

„Ministerul e de vină!”
Problema a apărut în februarie 2009 când, potrivit managerului proiectului, Speranţa Cliseru, responsabilii din Ministerul Transporturilor au “rectificat” înălţimea stâlpilor aflaţi în calea pasajului deja început.

„Din 2005 până în august 2008, în fiecare an noi am primit avize de la CFR pentru proiect şi ei ştiau că grinda inferioară a pasajului va fi la 7.55 metri înălţime. Cu toate acestea, de-abia acum cinci luni ne-au anunţat că stâlpii montaţi de ei anul trecut au opt metri înălţime”, a precizat Speranţa Cliseru.

Se aşteaptă mutarea „impedimentelor”
Pentru continuarea lucrărilor, Primăria Voluntari a cerut săptămâna trecută CFR-ului să devieze circulaţia trenului, pentru a putea muta stâlpii în lateral şi a continua lucrările.
“Este nevoie de o deviere de doar două săptămâni, pe care sperăm să o obţinem până la sfârşitul lunii iulie”, a mai spus managerul de proiect. Speranţa Cliseru a adăugat că doar în aceste condiţii lucrările pot fi gata în luna octombrie a acestui an.

 Citiţi, mâine, în „Adevărul“ răspunsul reprezentanţilor din Ministerul Transporturilor

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite