Lanţuri şi lacăt la hamalii din gară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Călătorii nu au mai putut căra bagajele în weekend cu ajutorul cărucioarelor. În urma articolului publicat vineri de “Adevărul”, hamalii firmei Pamir din Gara de Nord, care cereau mai mult decât preţul afişat pentru transport, au fost trimişi acasă.

Ziarul “Adevărul” a arătat, în numărul de vineri, că persoanele care circulă cu trenul plătesc la suprapreţ pentru transportul bagajelor în Gara de Nord. Serviciul este prestat de firma Pamir, o societate care funcţionează în ilegalitate, întrucât contractul acesteia cu CFR a expirat.

Hamalii firmei pretindeau celor care apelează la acest serviciu  chiar şi de patru ori mai mult decât preţul afişat - 2,5 lei/bagaj. Astfel, transportul de la peron până la intrarea în gară sau înapoi a unui singur bagaj ajungea să coste uneori mai mult decât biletul de tren. Mai mult, pentru Gara de Nord, care este tranzitată zilnic de mii de călători, existau doar patru, cinci cărucioare funcţionale.

Lucrătorii, trimişi acasă

A doua zi după ancheta ziarului „Adevărul”, niciunul dintre hamalii firmei Pamir nu se mai afla în gară. Cărucioarele folosite la transportul bagajelor erau legate cu lanţuri şi lacăt lângă casa de bilete clasa I. Nici urmă de hamalii care cu o zi în urmă aveau afişate în piept legitimaţii cu numele firmei Pamir. Sâmbătă, numele firmei Pamir se mai putea citi doar pe firmamentul unui bar aflat la intrarea în gară. Potrivit casierului de la toaleta de lângă bar, aceasta este administrată de acelaşi patron.

Angajaţii societăţii au explicat că toţi cei cinci hamali au liber. “Li s-a spus să stea acasă până când firma va încheia un nou contract cu CFR”, a declarat una dintre angajate.  

Contract expirat din primăvară

Directorul CFR Infrastructură Bucureşti, Cristian Ungureanu, şi directorul Regionalei Bucureşti Călători, Teodor Gavriş, au declarat, pentru “Adevărul”, că firma Pamir, care coordona hamalii din Gara de Nord, nu mai are contract cu niciunul dintre departamentele CFR pe care ei le reprezintă.

Ministrul Transporturilor face anchetă

Nici directorul CFR Infrastructură Bucureşti, nici directorul Regionalei Bucureşti Călători şi nici directorii generali din Ministerul Transporturilor nu îşi asumă responsabilitatea pentru ceea ce se întâmplă cu hamalii din Gara de Nord. Informat de situaţie, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat că de acest serviciu trebuie să se ocupe CFR Călători. Orban i-a convocat astăzi pe şefii din minister pentru a rezolva situaţia. 

Înţelegerea dintre CFR Călători şi firma Pamir a intrat în vigoare în 2002, în urma unei licitaţii publice, şi a expirat în 2007. Ulterior, potrivit reprezentanţilor CFR, a fost încheiat un act adiţional care prelungea contractul până în luna aprilie a acestui an.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite