„Insulele“ de pe străzi, un pericol!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Semnalizarea necorespunzătoare a aşa-numitelor „insule“ de departajare a sensurilor de mers creează mari probleme şoferilor. Pericolul de accidente creşte mai ales atunci când unii şoferi îşi parchează maşinile în dreptul acestor locuri.

Fie că este vina şoferilor care nu stau cu ochii-n patru atunci când conduc, fie că este vorba despre iresponsabilitatea autorităţilor care nu instalează marcaje, noile refugii care apar pe străzi, pentru a departaja sensurile de mers, sunt adevărate obstacole. Mai grav este că aceste „insule“ apărute în trafic au împânzit Bucureştiul.

„Insula” din faţa Rin Grand Hotel este cel mai recent exemplu, semnalat de un conducător auto din Capitală. El a fost implicat într-un accident rutier în această zonă, unde un astfel de refugiu care oferă posibilitatea şoferilor aflaţi pe Şoseaua Vitan-Bârzeşti să vireze la stânga pentru a ajunge în faţa hotelului, nu are marcaje vizibile.

Din element ajutător, în obstacol

Angajaţii de la Ring Grand Hotel au fost adesea martori la accidentele care s-au produs în ultimul an din cauza refugiului nesemnalizat construit pe şoseaua Râmnicu Sărat. „Au avut loc în jur de zece accidente de anul trecut de prin iulie, când a fost construit acest refugiu. Probabil, că şoferii nu văd îngustarea străzii”, a spus şi Ştefan, recepţioner la Rin Grand Hotel.

În absenţa marcajelor şi a indicatoarelor de ocolire a zonelor de departajare a sensurilor de mers, şoferii au parte de un nou gen de obstacol în trafic, fapt recunoscut şi de Comisarul-şef al Poliţiei Capitalei, Valentin Iana. Acesta a declarat că, atâta vreme cât aceste „insule” nu sunt bine marcate, ele devin obstacole în calea şoferilor.

„În conformitate cu prevederile legale, obstacolele de pe carosabil trebuie semnalizate, pentru că acele pastile, chiar dacă dirijează traficul, se constituie în obstacole. Marcajele sunt necesare pentru că întăresc indicatoarele şi ajută la derularea traficului”, a mai spus Iana.

„Au fost trei accidente”

Un alt exemplu de „insulă“ periculoasă este cea de pe Strada Râmnicu Sărat, aproape de intersecţia cu Strada Istriei, unde nu numai că nu există un indicator de ocolire prin dreapta înainte de „insulă”, dar sunt şi multe maşini parcate exact în dreptul acesteia. „În ultimul timp au fost vreo două, trei accidente în dreptul aceastei „insule“. Probabil, din cauză că nu are indicator de ocolire”, a spus Marius Negrea, student care stă în zonă.

„Probabil că marcajele s-au mai şters“

Conform şefului Serviciului Sistematizarea Circulaţiei şi Autorizarea Transport Urban, din cadrul Primăriei Capitalei, Sorin Luchian, toate „insulele“ de departajare a sensurilor de trafic ar trebui să aibă ataşat un indicator de ocolire prin stânga sau prin dreapta, pentru a indica şoferilor existenţa acestor obstacole, în vederea evitării lor.

De asemenea, în dreptul acestor „insule“ ar trebui să fie desenate pe carosabil marcaje longitudinale, pentru a sublinia direcţia de mers pe care şoferii trebuie să o urmeze.

Confruntaţi cu semnalizarea deficitară în teren a acestor zone, factorii responsabili au explicaţii neconvingătoare. „Probabil că marcajele s-au mai şters de-a lungul timpului. Oricum noi, când aprobăm un proiect, nu îl aprobăm fără existenţa marcajelor”, a spus Luchian.

Obstacol pe Râmnicu Vâlcea

Pe strada Râmnicu Vâlcea, la intersecţia cu Strada Istriei, nu există un indicator de ocolire în dreptul „insulei“. În plus, multe maşini sunt parcate exact în dreptul acestui refugiu, fapt care creşte periculozitatea locului. De altfel, în urmă cu câteva săptămâni, a avut loc un accident rutier în zona respectivă. „A intrat o maşină exact în bordura insulei”, a spus Marian Dimcea, un muncitor din zonă.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite