Hamali la preţuri de lux în Gara de Nord

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Călătorii sunt nevoiţi să plătească zeci de lei pentru transportul unui bagaj. Transportul bagajelor în Gara de Nord din Bucureşti se face doar cu patru cărucioare, iar angajaţii firmei prestatoare pretind chiar şi de patru ori costul serviciului.

Tranzitată zilnic de aproximativ 10.000 de persoane, cea mai mare gară din România, Gara de Nord, pune la dispoziţia călătorilor numai patru cărucioare pentru bagaje. CFR Călători a contractat serviciul de transport unei firme particulare, Pamir, contractul fiind în prezent expirat, potrivit reprezentanţilor CFR.

Firma Pamir cere câte 2,5 lei pentru fiecare bagaj transportat. În realitate, hamalii umflă preţul în funcţie de greutatea unui bagaj şi de cum li se pare clientul. Astfel, deplasarea bagajelor de la peron până la taxiurile de la intrarea în gară sau spre vagoane ajunge să coste uneori mai mult decât biletul de tren.

Preţuri după ochi frumoşi

Lucia, o studentă în Bucureşti, s-a întors ieri din Baia Mare. Pentru că avea un bagaj greu, ea a apelat la serviciile unui hamal care să o ajute să-şi ducă bagajul până la un taxi. A văzut un hamal care avea afişat în piept, pe un ecuson, tariful de transport 2,5 lei/coletul.

“După ce m-a dus de pe peron la intrarea în gară, mi-a cerut 10 lei pentru transport, pentru un singur bagaj. Am fost surprinsă pentru că pe ecusonul din pieptul lui era scris că preţul este de 2,5 lei pentru un bagaj. I-am zis că nu am decât 5 lei la mine şi mi-a spus că e în regulă şi 5 lei, pentru că sunt mai drăguţă”, a explicat studenta. Ea i-a cerut la final bon fiscal, însă  hamalul i-a spus că va trebui să aştepte 20 de minute. “Hamalul a ţinut să-mi amintească şi că, la început, i-am spus că sunt foarte grăbită”, a povestit studenta.

Patron afgan, activitate ilegală

Firma Pamir, care se ocupă de închirierea cărucioarelor, aparţine unui patron de origine afgană. El spune că firma sa este singura autorizată să facă acest lucru pe raza Gării de Nord, în baza unui contract cu CFR Călători. Întrebat de ce angajaţii săi nu respectă tariful prestabilit pentru transportul bagajelor, patronul a răspuns că acest lucru nu este adevărat şi că, în plus, nimeni nu-i forţează pe călători să apeleze la hamali. “Nu este nicio escrocherie pentru că nimeni nu-i obligă pe oameni să închirieze cărucioare”, a explicat patronul.

Nici compania CFR nu pare să se preocupe de modul în care sunt transportate bagajele în Gara de Nord. Directorul general al Regionalei Călători Bucureşti, Teodor Gavriş, susţine că între firma Pamir şi CFR nu mai există în prezent niciun contract. “Într-adevăr, a existat un contract între CFR Călători şi firma Pamir, însă acesta a expirat. Nu ştiu amănunte despre acest contract, pentru că nu mă aflam la conducere în acel moment”, a declarat Teodor Gavriş.

Responsabilitatea nimănui

Directorii diferitelor departamente ale CFR pasează responsabilitatea transportului de bagaje de la unii la alţii. “Serviciul acesta intră în atribuţiile CFR Călători”, a declarat directorul general al CFR Infrastructură, Constantin Manea.

“CFR Călători se asigură  că o persoană care circulă cu trenul va ajunge în siguranţă la destinaţie, nu de cărucioare”, s-a apărat directorul general al Regionalei Bucureşti Călători, Teodor Gavriş.

În străinătate, serviciu gratuit

În gările din ţările occidentale există cărucioare pe care călătorii le pot folosi gratuit, ca la supermarketuri. Acestea pot fi utilizate prin introducerea unei fise într-un dispozitiv al căruciorului, fisă care, ulterior, este recuperată. Oana, designer, a călătorit de curând la Köln şi spune că nemţii au un sistem modern pentru transportul bagajelor până la peron. “Există o bandă rulantă care îţi permite să-ţi transporţi bagajele până la peron”, a explicat tânăra.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite