Bucureşti: Geamuri rabatabile în garniturile noi de metrou
0Primul tren modernizat de Metrorex circulă pe Magistrala 1, între Pantelimon şi Dristor. Conducerea Metrorex a instalat pe trenul 1117-2117 „Haga“ geamuri rabatabile pentru sporirea ventilaţiei din vagoane şi va extinde această soluţie la toate trenurile.
Prima garnitură de metrou pe care au fost instalate geamurile rabatabile circulă pe Magistrala 1, între Pantelimon şi Dristor, şi poartă numele oraşului olandez Haga. Decizia de a monta geamuri rabatabile pe garniturile noi de metrou a fost motivată de directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
„În scopul creşterii confortului călătorilor, Metrorex intenţionează să suplimenteze ventilaţia mecanică din saloanele de călători ale trenurilor de metrou prin montarea de geamuri rabatabile“, a declarat pentru «Adevărul de Seară», Gheorghe Udrişte.
Mai citeşte şi:
Video-interfon, „S.O.S., nu vine metroul!“
De asemenea, directorul Metrorex a explicat de ce s-a ajuns la montarea geamurilor rabatabile. „Am luat această decizie deoarece publicul călător reclamă o stare de disconfort în trenuri atunci când este cald sau când este foarte mare aglomeraţie în vagoane“.
Trenurile nu au aer condiţionat
Directorul Metrorex a explicat că trenurile nu au aer condiţionat, ci doar o instalaţie de ventilaţie mecanică forţată, ceea ce înseamnă că aerul este introdus mecanic prin nişte dispozitive şi astfel ajunge în vagoane.
Părerile călătorilor în privinţa montării geamurilor rabatabile sunt împărţite. Gall, în vârstă de 33 de ani, este de acord cu implemetarea sistemului de geamuri rabatabile. „Este bine să fie aer proaspăt în metrou“, a spus tânărul.
Şi alţi călători sunt de acord cu el. „Sunt necesare şi aceste geamuri. Să termine cu aerul condiţionat, este mai bun aerul natural“, a spus Valeria Grecic, în vârstă de 80 de ani. Unii călătorii preferă şi geamurile deschise în timpul mersului. „Atunci când este aglomeraţie în metrou, este binevenit un geam deschis, deoarece conductorii de metrou nu pornesc întotdeauna aerul condiţionat“, a spus Ionuţ, în vârstă de 25 de ani.
Alţi călători sunt de părere că geamurile rabatabile nu îşi au rostul. „Nu cred că erau necesare geamurile rabatabile în noile metrouri. Se face curent în vagoane“, a spus Constantin Ionuţ, în vârstă de 20 de ani.
Un alt călător, Radu Vasile, în vârstă de 56 de ani, spune că circulă rar cu metroul, însă, chiar şi aşa, bărbatul nu înţelege decizia. „Dacă metroul are aer condiţionat, atunci ce rol mai are geamul rabatabil?“, se întreabă Radu Vasile.
„Am făcut un experiment la instalaţia de ventilare a vagoanelor. S-au montat geamuri rabatabile pe garnitura 1117-2117, iar experimentul a dat rezultate pozitive. Intenţia noastră este să implementăm această soluţie la toate cele 44 de garnituri de metrou de acest fel (fabricate în Suedia)“, a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.