Gările Capitalei, în circuit regional

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pantelimon este prima gară reamenajată pentru centura feroviară a metropolei. Lucrările la linii vor demara în primăvara anului viitor, odată cu construcţia centurii rutiere a Bucureştiului.

La aproximativ trei luni de la apariţia în “Adevărul” a articolului “Transportul feroviar, soluţia pentru Capitală”, reprezentanţii Ministerului Transporturilor împreună cu municipalitatea au anunţat că au dat startul  lucrărilor pentru trenul regional, care va înconjura Bucureştiul.

Primele şantiere au apărut în staţiile Obor şi Pantelimon, două dintre cele 15 gări existente pe ruta inelului feroviar, iar bucureştenii ar putea merge cu trenul dintr-un cartier într-altul peste trei ani.
 
Restricţii timp de o lună

Şantierul început la gara Pantelimon a impus anularea a 14 trenuri până pe 10 noiembrie, în timp ce staţia Obor a rămas deschisă călătorilor pe perioada lucrărilor. Ieri, muncitorii lucrau însă doar la completarea căii de rulare a trenului între gara Pantelimon şi gara Obor.

“Este vorba de o bucată de linie de aproximativ 500 de metri, care va fi gata până la 1 decembrie”, a spus nea Mircea, unul dintre muncitori. Compusă din două clădiri, gara Pantelimon a ajuns un decor pentru filme de groază, uitat pe câmpul de la marginea oraşului ilfovean Voluntari.

“Nu am mai vândut aici bilete de aproape trei, patru ani. Ni s-a spus că se va moderniza clădirea nouă cu noi instalaţii de siguranţă a circulaţiei, dar nici măcar nu ştiu cum arată”, a explicat
impiegatul gării Pantelimon, care nu a vrut să-şi spună numele.

Vechea clădire a gării este, în prezent, un dezastru ecologic, iar cealaltă aripă a fost modernizată doar prin schimbarea ferestrelor. Aici, termenul de finalizare a lucrărilor este luna martie anul viitor. Viitorul inel de cale ferată va avea 27 de gări şi va face legătura între cartierele de la periferie ale oraşului.

“Proiectul costă aproximativ 300 de milioane de euro, care vor fi investiţi în refacerea gărilor, unde există, şi construirea lor ,unde se impune”, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. El a adăugat că “pentru restul lucrărilor suntem în procedură de licitaţie. Am făcut anunţul de intenţie, urmând ca în luna noiembrie să facem anunţul de participare”.

Parcări în viitoarele staţii

După finalizarea procedurilor de licitaţie, adică în primăvara anului viitor, vor începe lucrările la calea ferată. De asemenea, odată cu dezvoltarea inelului regional se va construi şi şoseaua de centură din jurul oraşului.

La investiţiile făcute de Ministerul Transportului va contribui şi Primăria Generală, prin crearea staţiilor intermodale de transport public şi va construi parcări de tipul Park&Ride.

“Lucrarea va fi coordonată cu cele ale Primăriei, pentru că va fi necesară conectarea transportului de cale ferată cu transportul public din oraş”, a declarat Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizare a Circulaţiei.

Intermodalitate cu ratb

Lucrarea va fi coordonată cu cele ale Primăriei, pentru că va fi necesară conectarea transportului de cale ferată cu transportul public din oraş

Linia de metrou Grigorescu – Centură se deschide pe 15 noiembrie

Ministerul Transporturilor a anunţat ieri că cele patru staţii de pe ruta Nicolae Grigorescu-Linia de Centură vor fi inaugurate pe 15 noiembrie. De asemenea, Ministerul Transporturilor a lansat ieri anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate de pe Magistrala 5, urmând ca lucrările să fie finalizate în 42 de luni. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite