Bucureşti: Cine-a pus mallul în drum? GALERIE FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Odată cu deschiderea celui mai mare centru comercial din ţară, care măsoară cât 43 de terenuri de fotbal, bulevardele Timişoara şi Iuliu Maniu devin neîncăpătoare. Aproximativ 200.000 de oameni au mers weekendul trecut la noul mall deschis în sectorul 6. Dintre aceştia, cel puţin 6.000 au venit cu maşina, sufocând zona Răzoare-Timişoara-APACA. Citeşte şi: Constanţa: Mall-uri ridicate la malul mării, în ciuda crizei

„O eroare”, „un rău făcut Bucureştiului” sunt câteva dintre aprecierile făcute acum de către responsabilii din cadrul Primăriei Capitalei faţă de aprobarea construirii celui mai mare mall din România aproape de centrul metropolei.

BULUCEALĂ Bucureşti: Nebunie la mall-ul din Cotroceni

Bucureştenii asistă însă la strangularea traficului şi aşa aglomerat pe două dintre arterele care leagă cartierele Militari şi Drumul Taberei de zona centrală a Capitalei, pentru că mallul Cotroceni a fost ridicat între aceste străzi.
Construcţia a fost aprobată în anul 2005 de către fosta administraţie condusă de Adriean Videanu.

INAUGURARE Bucureşti: Cel mai mare mall din România, deschis pe jumătate

Avizul de circulaţie a fost semnat de către Gheorghe Udrişte, director de la Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, în timp ce derogarea de la Planul Urbanistic General a fost aprobată de arhitectul-şef Adrian Bold.

„Mă gândesc cu groază la ce se va întâmpla pe Bulevardul Timişoara când va finaliza centrul comercial Cotroceni Park”, explica Gheorghe Udrişte în 2008, în cadrul unui seminar pe teme imobiliare, la trei ani după ce aprobase proiectul mallului Cotroceni.

Străzile adiacente nu fac faţă traficului

Actualul director al Direcţiei Generale Infrastructură, Mădălin Dumitru, susţine că bucureşteanul va suporta din greu consecinţele deciziilor luate de către foştii responsabili din primărie. „Arterele adiacente mallului Cotroceni, Timişoara, Iuliu Maniu şi Vasile Milea, nu vor mai putea prelua traficul generat de existenţa complexului comercial. Străzile nu mai pot fi nici lărgite, nici lungite”, a spus Dumitru.

PRIMA ZI Bucureşti: La cumpărături, în cel mai mare mall din ţară

El a adăugat că cea mai mare eroare a fost tocmai obligarea beneficiarului mallului la construirea celor 3.000 de locuri de parcare. „Parcarea atrage maşini! În marile capitale europene li se impune dezvoltatorilor imobiliari să facă exact pe dos decât la noi, adică să nu aibă parking”, a explicat directorul.

Accesul spre mall generează ambuteiaje

Potrivit specialiştilor de la Direcţia Infrastructură, tot ce mai poate face acum municipalitatea pentru ca traficul din zona mallului Cotroceni să nu încremenească este controlarea circulaţiei. Este vorba despre montarea mai multor semafoare, impunerea unor sensuri unice şi a unor restricţii de parcare.

Unele dintre ele s-au implementat, însă şoferii spun că fac mai mult rău. La ieşirea din centrul comercial spre Bulevardul Timişoara s-au construit, în urmă cu câteva săptămâni, alveole pentru cei care intră sau ies din mall. Deşi rolul acestora este de a înlesni accesul în AFI Palace, şoferii se plâng de faptul că aceste scuaruri nu fac decât să reducă benzile de mers şi să crească aglomeraţia în trafic.

„Este un haos în momentul de faţă. Nu vreau să ştiu cât de aglomerat va fi Bulevardul Timişoara când va trebui să stăm la semafor pentru a trece cei care intră sau ies din mall“, spune Valentin Iftimia, şofer.


Taximetriştii evită cursele în zonă

Şi taximetriştii se plâng de ambuteiajele create în zonă. „Nu îmi mai convine să-mi duc clienţii pe aici pentru că pierd foarte multă benzină când mă întorc din cursă“, a declarat Rică Mercea, taximetrist.
„Arterele pe care traficul este gâtuit odată cu deschiderea centrului comercial sunt în special Bulevardul Timişoara, unde mai există un mall, Vasile Milea, afectată oricum de restricţiile de la Pasajul Basarab, Drumul Sării şi Bulevardul Iuliu Maniu“, a declarat inspectorul principal Daniel Piştea.

Taximetriştii spun că, de la ora 15.00 până la ora 22.00, coada de maşini începe de la intersecţia Bulevardului Timişoara cu strada Virtuţii, continuă pe strada Răzoare şi apoi se întinde până la Academia Militară, pe strada Bagdazar.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite