Formula 3 ne-a asurzit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Zgomotul făcut de bolizi în timpul cursei Bucharest Challenge s-a auzit până la 20 de kilometri distanţă de Palatul Parlamentului. În tribune, poluarea fonică a atins 110

Zgomotul făcut de bolizi în timpul cursei Bucharest Challenge s-a auzit până la 20 de kilometri distanţă de Palatul Parlamentului. În tribune, poluarea fonică a atins 110 decibeli

Bucureştenii care au avut ghinionul să locuiască în apropiere de circuit au fost nevoiţi să suporte huruiala de dimineaţă până seara, timp de trei zile.

Pe lângă ambuteiaje, devierea transportului în comun şi suspendarea acestuia în perimetrul cursei automobilistice, bucureştenii au plătit pentru deciziile municipalităţii chiar şi din propriile case. "Băieţelul de care am grijă nu a putut să doarmă deloc. Până şi geamurile casei vibrau de la zgomotul motoarelor", a spus Mirea Ioana, o bonă care lucrează în zona Izvor.

Motocicliştii, rivalii Formulei 3

Cei mai afectaţi de zgmotul făcut de maşinile de curse, care au atins viteze de până la 300 km/h, au fost locuitorii din zonele 13 Septembrie, Unirii, Cotroceni, Splaiul Independenţei, Panduri, Izvor şi Regina Maria.

"În aceste trei zile, bucureştenii n-au fost afectaţi de zgomot mai mult decât suportă noapte de noapte din cauza motocicliştilor", a explicat Sorin Năstase, şef Serviciu Management Zgomot Urban din cadrul Primăriei Capitalei.

El a adăugat că nivelul decibelilor atins în zona Palatului Parlamentului în perioada cursei de Formula 3 a ajuns până la 110, "cam cât se înregistrează atunci când motocicliştii turează motoarele".

"Am auzit din Drumul Taberei"

Expertul auditor pe probleme de mediu şi director la firma Eco Simplex Nova, care se ocupă şi cu monitorizarea nivelului de zgomot, Stela Capră, a explicat că limita maximă admisă, de 50 de decibeli, a fost cu mult depăşită în Bucureşti weekendul trecut.

"Am auzit din Drumul Taberei maşinile, ceea ce înseamnă că sunetul la sursă avea peste 100 de decibeli", a precizat expertul.

"Ar trebui scos din oraş"

Petiţia anti-Formula 3, lansată online pe 19 august, era ieri semnată de aproximativ 2.000 de persoane. "Nu există argumente pentru organizarea unui asemenea raliu în inima Bucureştiului", a postat ieri Ileana Ioanid pe siteul www.petitieonline.ro.

Şi Daniela Rusu, o bucureşteancă care locuieşte pe Calea 13 Septembrie a spus că "nici nu am putut să deschidem geamurile de atâta zgomot. Slavă Domnului că avem aer condiţionat! Nici la televizor nu s-a putut uita, pentru că nici cu volumul dat la maxim nu auzeam nimic".

Fără consimţământul riveranilor

"Conform Legii 186/2000, organizatorii nu aveau dreptul să facă această cursă, decât dacă luau în considerare părerea riveranilor, lucru care nu s-a întâmplat", a spus Niculae Rădulescu, preşedinte Eco-Civica.

El a adăugat că mai era nevoie şi de un aviz de mediu de la Agenţia pentru Protecţia Mediului, "pe care nici măcar nu l-au cerut."

Traficul revine la normal

Începând de astăzi, traficul pe arterele din jurul Palatului Parlamentului va reveni la normal. Cel puţin aşa promite şeful Departamentului de Integrare Europeană, din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, Radu Ancuţa. "Străzile vor fi redate circulaţiei azi, iar betoanele urmează să fie ridicate numai noaptea, în următoarele săptămâni", a spus Ancuţa.

Cele mai tari zgomote

140 decibeli (dB) - avion la decolare

120 dB - pocnitura unei petarde

110 dB - sunetul la un concert rock

100 db - lovitura unui picamăr

70 dB - ambient industrial

20 dB - apa care curge la duş

10 dB - liniştea pădurii
Sursa: Brüel & Kjaer

Sunetul de frecvenţă joasă e cel mai periculos

George Tache, directorul Enviro Consult, firma care a contribuit la elaborarea Hărţii de Zgomot a Bucureştiului, spune că zgomotul emis de maşinile participante la Formula 3 a fost deranjant pentru că a fost unul de cu totul altă natură faţă de ceea ce se întâmplă în mod obişnuit pe străzile Capitalei.

El a explicat că sunetul s-a propagat la o mare distanţă în mod constant, din cauza componentelor de frecvenţă joasă.

"Zgomotul emis este de cam patru ori mai mare decât cel de la o maşină obişnuită, iar bolizii care au participat la FIA GT ating un nivel similar maşinilor de la Formula 1, adică 130 de decibeli", a precizat directorul Enviro Consult, care a auzit cursa de duminică tocmai din cartierul Colentina.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite