Fondurile europene, singura speranţă pentru extinderea metroului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

deja existente. Cu toate acestea, mai multe linii ale traficului subteran zac abandonate din perioada regimului comunist, în stare avansată de degradare.Lucrările la tronsonul Nicolae Grigorescu -

deja existente. Cu toate acestea, mai multe linii ale traficului subteran zac abandonate din perioada regimului comunist, în stare avansată de degradare.
Lucrările la tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centură au demarat în 1989, dar din pricina fondurilor insuficiente au fost sistate la scurt timp, astfel că din tunelul deja săpat, cu greu s-ar mai putea realiza acum "o linie subterană modernă". Directorul general Metrorex, Liviu şoavă, susţine că finalizarea traseului dintre Grigorescu şi Linia de Centură face parte dintr-un proiect mai amplu al reprezentanţilor metroului bucureştean, care prevede investiţii şi în modernizarea instalaţiilor electrice pe magistrala Republica-Piaţa Unirii-Semănătoarea-Crângaşi sau pe magistrala Linia de Centură-Eroilor-Industriilor. Mai mult, spun oficialii Metrorex, o parte din banii obţinuţi de la guvern şi de la BEI vor fi folosiţi pentru dotarea staţiilor de metrou cu cele necesare persoanelor cu dizabilităţi locomotorii, în timp ce cu o altă sumă se vor achiziţiona, în cursul anului viitor, şase trenuri noi.

Bucureştenii vor metrou şi în Drumul Taberei
Chiar conducerea Ministerului Transporturilor a arătat că intenţionează să semneze, la începutul lui 2007, un acord de împrumut cu BEI, pentru finanţarea primului tronson Ghencea-Universitate. "Populaţia din cartierul Drumul Taberei ar aduce aproape încă jumătate din călătorii care circulă cu metroul", a spus şoavă. Un alt mare proiect îl reprezintă şi realizarea unei rute 1 Mai-Aeroport Băneasa-Otopeni Centură, tronson care, conform reprezentanţilor Metrorex, ar urma să fie finanţat doar de Primăria Generală a Capitalei. Până la aplicarea proiectelor, însă conducerea Metrorex a recunoscut că este legată de mâini şi de picioare în condiţiile în care regia nu dispune de fonduri suficiente. Tronsonul Nicolae Grigorescu-Linia de Centură, în lungime de 4,75 km, "prevăzut" cu patru staţii, la Nicolae Grigorescu, 1 Decembrie, Policolor, Linia de Centură, mai are de aşteptat până să fie "resuscitat".

Autorităţile sunt optimiste când vine vorba de fonduri
În decursul anilor, tunelul a suferit deformări ale structurii inelare, lucrările desfăşurându-se în continuare greoi, cu toate că în anul 2000 Metrorex a primit aprobarea unui împrumut de la BEI pentru cofinanţarea unei etape din proiectul de regenerare a metroului Capitalei. Este vorba tocmai despre cea care prevedea "terminarea şi punerea în siguranţă a infrastructurii existente şi a zonelor adiacente pe tronsonul Nicolae Grigorescu-Linia de Centură". Oficialii Metrorex sunt optimişti cu privire la termenul de finalizare a liniilor de metrou şi spun că "punerea în funcţiune, cu călători, este estimată pentru finele acestui an". Acest tronson nu este însă singurul. Începută în urmă cu mai mulţi ani şi lăsată baltă din lipsa fondurilor este şi linia 1 Mai-Laromet. Pe acest traseu, spun reprezentanţii Metrorex, se execută, la această dată, lucrări de structură şi punere în siguranţă, cu termen de finalizare trimestrul I din 2007. Călătorii vor putea beneficia de metrou în zonele cu pricina "etapizat, în funcţie de asigurarea surselor de finanţare". Se preconizează ca în doi ani de la obţinerea finanţării să se pună în funcţiune tronsonul 1 Mai-Bazilescu (cu staţiile Pajura şi Bazilescu) şi apoi, în etapa a II-a, să fie finalizate lucrările la tronsonul Bazilescu-Laromet.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite