VIDEO Elena Udrea întinereşte Capitala cu geriatria
0Ministrul Dezvoltării şi Turismului vrea creşterea numărului de vizitatori ai Capitalei prin reabilitarea Institutului de geriatrie şi gerontologie “Ana Aslan”. Alte propuneri pentru revigorarea Bucureştiului sunt promovarea vieţii de noapte, digitalizarea obiectivelor turistice şi „o frunză mai mică” pentru simbolul oraşului.
Elena Udrea a cheltuit peste 100.000 de euro pentru a afla cum poate fi promovat mai bine Bucureştiul. Printr-o licitaţie care a avut loc în luna iunie anul acesta, firma Detente Consultants SRL a fost desemnată să elaboreze un plan de marketing turistic pentru Capitală. „Scopul este creşterea medie anuală a numărului de turişti cu 4,5%, a înnoptărilor cu peste 6,8% şi a notorietăţii Capitalei pe cel puţin trei pieţe ţintă cu cel puţin 15%”, a explicat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, ministrul Turismului.
Unul dintre proiectele care ar duce la atingerea acestor ţinte ar fi, potrivit lui Udrea, reabilitarea centrului „Ana Aslan”: „Acest centru trebuie exploatat mai bine, trebuie să găsim împreună cu Ministerul Sănătăţii un parteneriat public-privat pentru reabilitarea lui”.
Nu este prima dată când ministrul vorbeşte despre reabilitarea centrului, în 2009 Udrea declara că se află în discuţii cu Ministerul Sănătăţii pentru realizarea unui proiect de dezvoltare a unui parc de sănătate în institut. Tot atunci, ministrul spunea că „nu s-a putut dezvolta nimic din cauză că au fost tot timpul interese legate de terenurile de la Ana Aslan”.

Turism balnear şi cultural
Udrea a mai precizat că nu a uitat nici de ideea de a construi un centru balnear în nordul Capitalei, dar că, în prezent, resursele de ape termale se găsesc pe un teren privat. Soluţia ar fi, potirivit ministrului, tot un parteneriat public-privat. „Un astfel de centru poate costa între 5 şi 20 de milioane de euro, depinde de mărimea lui. Deocamdată, încercăm să atragem investitori, dar, neavând noi resursa, nu putem decidem. Există, însă, posibilitatea ca cei care investesc peste 15 milioane de euro în turism să solicite şi suport nerambursabil de la stat”, a explicat Elena Udrea.
Pe lângă turismul balnear, Bucureştiul ar putea beneficia şi de un turism cultural prin vizitarea a 30 de situri, cetăţi şi forturi din preajma Capitalei. „Avem nevoie să susţinem creşterea turismului în Bucureşti, pentru că acesta va creşte numărul de locuri de muncă şi înseamnă mai mulţi bani la bugetul de stat”, a mai declarat şefa PDL Bucureşti.
Studiul va fi predat spre implementare, luna viitoare, la Primăria Capitalei.
„Ana Aslan”, brand internaţional
Institutul de Geriatrie „Ana Aslan”, situat în oraşul Otopeni, lângă Bucureşti, este cunoscut în toată lumea datorită tratamentul împotriva îmbătrânirii. Clinica a fost ridicată în anul 1952 şi a fost primul institut din lume cu acest profil. Pragul sanatoriului a fost călcat de personalităţi precum Salvador Dali, Charlie Chaplin, Claudia Cardinale.
Viaţa de noapte, atracţie pentru turişti
“Bucureştiul are, probabil, cea mai bună ofertă de divertisment din sud-estul Europei”, a declarat, ieri, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, cu prilejul prezentării unui studiu privind posibilităţile de promovare turistică a Capitalei.
Nemulţumită că Bucureştiul este vizitat doar de oamenii de afaceri care, după câte o întâlnire, se plimbă puţin prin oraş şi pleacă a doua zi, Udrea şi-a propus să facă din capitala României o destinaţie celebră. Astfel, oraşul de pe Dâmboviţa să fie recunoscut pentru viaţa de noapte şi pentru distracţia din Centrul istoric. „Este necesar să se termine cât mai repede lucrările din Centrul istoric. Oraşul trebuie menţinut ca o destinaţie tânără”, a declarat Udrea.
Din cercetările făcute de compania franceză Detente Consultants reiese că Bucureştiul trebuie să atragă vizitatori interesaţi de turismul cultural, de cel de sănătate, de evenimente şi de tip city-break (n.r. excursie scurtă de câteva zile făcută, de regulă, în oraşele mari ale lumii). „Un turist care face un city-break în Bucureşti poate vizita clădirile istorice, Muzeul Satului, Casa Poporului sau mănăstirile ori forturile vechi din jurul Capitalei. Toate acestea pot fi introduse într-un circuit turistic”, a mai spus ministrul.
Brandul turistic al Capitalei: o frunză mai mică
De asemenea, Jamil Benabdallah, directorul companiei care a făcut studiul a avut ideea transformării oraşului într-un „digital city”. „Asta se referă la accesarea cu uşurinţă a informaţiilor cu ajutorul tehnologiei. De exemplu, la monumentele istorice sau alte obiective turistice din Capitală ar trebui să existe un cod care, pozat cu telefonul mobil, să ofere informaţii despre istoria obiectivului respectiv şi detalii despre clădirile care se află în vecinătatea lui”, a declarat Jamil.
El a mai spus că oraşul trebuie promovat şi pe internet ori pe reţele de socializare şi că trebuie creat un brand turistic. Întrebată cum ar trebui să arate acest brand turistic al Capitalei, Elena Udrea a răspuns glumind: „o frunză mai mică”. Ministrul a declarat că va continua seria evenimentelor turistice, precum meciul de box al lui Bute, şi că va susţine construirea unei Săli Polivalente cu 16.000 de locuri.