EXCLUSIV Directorul Romatsa despre incidentul de pe Otopeni: „E vina pilotului grec, dar nu a fost un pericol grav“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directorul general de la Romatsa şi consilierul ministrului Transporturilor, Bogdan Donciu, a comentat în exclusivitate pentru bucuresti.adevarul.ro evenimentul de pe 11 iulie, de la Aeroportul Otopeni, când două avioane au fost la un pas să se ciocnească. El susţine că nu a existat un pericol grav şi că vina aparţine în totalitate pilotului grec de la compania Aegean care a pătruns neautorizat pe pista.

„Aeronava Tarom de pe panta de aterizare a fost instruită să întrerupoă aterizarea pentru că o altă aeronavă de la Aegean a pătruns pe pistă neaturoizat şi cu semaforul pe roşu. Controlorul a luat măsurile de oprire a aterizării şi asta a fost tot. Nu a fost niciun moment la un pas de catastrofă“, a declarat Donciu pentru „Adevărul“.

Directorul susţine că este un lucru normal ca pilotul să seteze procedura de ratare a aterizării. „Situaţii de genul ăsta, în care se ratează procedura de aterizare, sunt foarte dese. Se întâmplă de la mai multe ori pe săptămână la mai multe ori pe zi. Procedura este normală se poate rata şi când eşti pregătit să pui roţile pe pistă. Dacă ai un cal în faţă, poţi să ratezi. Mai faci un ocol şi apoi aterizezi, se numeşte „touch down şi go round“. Asta s-a şi întâmplat, de altfel. Avionul TAROM se afla la vreo patru kilometri şi ceva de avionul Aegean când a început procedura de tarare şi la vreo 300 de metri de sol. Când a ajuns în dreptul avionului Aegean era deja la vreo 600-700 de metri înălţine“, a mai spus reprezentantul Ministerului Transporturilor.

El susţine că pilotului grec i s-a spus de mai multe ori să nu intre pe pistă. „Nu a înţeles deşi i s-a spus de vreo două-trei ori. Cine ştie ce a fost în capul lui?“.

Potrivit lui Donciu, controlorul a reacţionat foarte bine. În momentul de faţă s-a început o investigaţie pentru a se decide ce măsuri se vor lua. „Este o anchetă în curs a Centrului de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, în momentiul de faţă din cauza pătrunderii neautorizate pe pistă. Acesta este un eveniment, într-adevăr. Se întâmplă aproximativ o dată pe an un lucru de genul acesta. Autorităţile române nu au autoritate asupra pilotului grec, ci doar autorităţile greceşti. Este posibil să primeacă câteva sesiuni de training să refacă faze la simulator. Se poate ajunge chiar la retragerea licenţei dar nu e cazul“, a mai spus Donciu.




București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite