EXCLUSIV „Bracula“ din Berceni, antrenat de McLaren să fie campion de Formula 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La doar 13 ani, Brad Brunner a devenit cel mai tânăr coechiper al echipei britanice de Formula 1 din care face parte şi celebrul pilot Lewis Hamilton. Până va împlini 22 de ani, puştiul multiplu campion naţional la karting va trebui să urmeze un antrenament riguros făcut de McLaren în care îi sunt monitorizate toate mişcările.

„Lui Brad i s-a întâmplat jumătate de miracol!“. Asta îşi repetă încontinuu tatăl campionului din Berceni, Andy Brunner, un celebru pilot elveţian de motocross, căsătorit de 17 ani cu o româncă. Pasiunea pentru motoare se moşteneşte este de părere şi mândrul tata, doar că toate aceste rezultate excepţionale, cât şi colaborarea cu una dintre cele mai renumite echipe de Formula 1 din lume, se datorează, mai presus de asta, unui efort susţinut din partea lui Brad.
La patru ani, adică la vârsta la care copiii de seama lui abia învăţau să meargă foarte bine, Brad testa pentru prima data gustul adrenalinei, iar la cinci ani câştiga deja primul loc la o competiţie cu participanţi mai mari decât el.

Brad a „luat" peste 80 de podiumuri

image


Program strict pentru a deveni pilot

Planurile de viitor ale campionului au început să strălucească tocmai din Anglia, de-acolo de unde oficialii de la McLaren i-au remarcat performanţele şi l-au băgat în programul „McLaren Young Driver“, cu scopul ca, în decurs de nouă ani, să-l poată modela ca pe un adevărat pilot de Formula 1, şi nu oricum, ci sub un regim strict de viaţă.

„Mi-au stabilit un program de nutriţie, în fiecare zi, cu excepţia weekend-ului, trebuie să execut aceleaşi tipuri de exerciţii timp de o oră şi jumătate, pentru gât şi braţe, iar pe lângă asta ţin un jurnal în care notez, în fiecare dimineaţă, în care scriu cum am dormit. La interval de câteva luni trebuie să merg la uzinele McLaren, unde sunt supus la tot felul de teste psihologice şi antrenamente cu ATV-ul şi curse de motocross“, ne-a explicat Brad.

Vârstă de 22 de ani este considerată ideală pentru a debuta în acest sport după ce în prealabil a trecut prin toate celelalte etape în care va conduce monoposturi de tip Formula 2 şi Formulă 3.


Campionul ştie şase limbi străine

brad

Un alt criteriu de selecţie de care oficialii englezi au ţinut cont atunci când l-au selectat pe tânărul campion bucureştean a fost şi acela că băiatul vorbeşte fluent şase limbi străine! Acum, Brad va merge regulat la ei, unde îl aşteaptă o echipă de psihologi, doctori şi mecanici care nu doar că-l antrenează să fie campion, dar îi calculează minuţios coordonatele fizice pe care le va avea la 22 ani, pentru a-i putea construi un monopost special pentru el.

 Managerul lui Brad din Marea Britanie, Johan Mass, a creat un „program de investiţii“ special pentru băiat, în care vor fi necesari 120.000 de euro pe an, bani pe care tatăl puştiului va trebui să-i caute printre sponsori, pentru că doar 30% dintre sumă va fi acoperită de McLaren.

Sumă alocată până acum de Andy Brunner pentru antrenamentele fiului său au pornit de la 20.000 de euro pe an, până a împlinit 10 ani, iar ulterior au crescut până la aproape 50.000 de euro, şi asta pentru că multe dintre antrenamente le face nu doar pe o pista din Tunari, ci şi în străinătate, în Italia sau Elveţia.

Beţe-n roate de la părinţii bogaţi

Reversul medaliei în acest caz este că, deşi puştiul a început să fie sabotat din ce în ce mai des la competiţiile din România, nu s-a gândit să reprezinte Elveţia în nicio mare competiţie la care a câştigat până acum, deşi este ţara de origine a tatălui său şi o consideră tot o ţara-mamă, cum la fel crede că va reprezenta România la Formula 1 peste nouă ani.

„I se pun des beţe-n roate, la competiţii, de părinţii bogaţi care nu-şi explică lanţul de performanţe ale băiatului meu, pe când investiţiile lor în proprii copii, care sunt mult mai mari, nu dau niciun randament. Nu înţeleg că pe lângă talent, Brad munceşte foarte mult pentru a atinge aceste performanţe, şi-o face de plăcere, nu obligat de mine. După astfel de constestaţii suntem mult mai atenţi să verificăm maşina foarte bine înainte de a intra în concurs, ca să nu avem surprize din partea unora“, spune Andy, care mai explică şi că în astfel de situaţii, la o viteză de circa 200 de kilometri pe oră, se poate întâmpla oricând o tragedie dacă apare o problemă tehnică.

Cel mai grav accident avut de Brad a fost în urmă cu câţiva ani, când şi-a rupt o mână şi a fost nevoit să facă două operaţii în România, care ulterior au trebuit să fie „reparate“ la un alt spital din Elveţia.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite