Am comparat un microcar cu o maşină de teren în traficul din Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul de Seară“ a comparat un microcar Ligier Ambra de 350 de kg cu un autoturism de teren Toyota Land Cruiser de peste două tone. Maşină 4X4 care oferă siguranţă şi în care nu se simt gropile din asfalt sau maşinuţă din plastic cu un consum mediu de 2,5 litri la suta de kilometri şi uşor de parcat?

Microcarurile sau maşinuţele cu motor de scuter cu o putere mai mică de 5,44 CP care se pot conduce fără permis de la vârsta de 16 ani se comercializează de ceva timp şi în România. Răutăcioşii le numesc „fiare de călcat“ sau „rucsacuri“ din cauza că sunt mici şi nu dispun de multe dotări, dar recunosc că sunt foarte practice pentru traficul din Capitală.

Are caroserie din plastic

Consumă foarte puţin (2,5 litri de combustibil la suta de kilometri), sunt uşor de parcat datorită dimensiunilor liliputane (2,2 metri - lungime şi 1,4 metri - lăţime), nu au ambreaj (cutia de viteză este pe variator, adică are două viteze-înainte şi înapoi), şi nu depăşesc viteza de 50 de kilometri pe oră.

Propietarul unei maşinuţe de acest gen, Marius Şuteu, spune despre micuţa sa bijuterie, modelul Ligier Ambra, că prezintă şi unele dezavantaje. „Mopedul este practic şi foarte sigur, dacă îl comparăm cu un scuter, categoria din care face parte. Dar în comparaţie cu un autoturism este destul de fragil pentru că toată caroseria este din plastic şi nu cântăreşte mai mult de 350 de kilograme. Alt dezavantaj este faptul că nu poţi merge cu el pe autostradă şi este şi foarte zgomotos“, explică Marius.

Land Cruiser, de 30 de ori mai puternic

Vali Duţu este unul dintre membrii clubului offroad „Corb 44“ şi se numără printre şoferii care nu ar conduce niciodată „o buburuză“. El circulă prin oraş cu o Toyota Land Cruiser 80 dotată cu un motor diesel de 4.200 de centimetri cubi şi 170 de cai putere.

Vali spune că dimensiunile maşinii lui (4,80 metri – lungime şi 1,93 metri - lăţime) nu constituie un dezavantaj ci un avantaj. „Este foarte spaţioasă şi sigură. Pe lângă faptul că cinci persoane pot călători lejer în ea, mai are şi un portbagaj enorm. De consumat, nu consumă mai mult de 16 litri de motorină în oraş, ceea ce nu e deloc rău“, spune Vali. Cel mai greu îi este să îşi parcheze „tancul“ de 2.280 de kilograme prin Capitală.

„Dacă nu ar fi atât de greu de parcat şi nici nu s-ar percepe taxe atât de mari pentru ea, Land Cruiserul ar fi maşina ideală, mai ales pentru drumurile ciuruite din Bucureşti“, încheie şoferul.

Toyota Land Cruiser
Dimensiuni: 4,80 metri – lungime şi 1,93 metri – lăţime
Consum: 16 litri de motorină la suta de kilometri
Greutate: 2,2 tone
Motor: diesel de 4.200 de centimetri cubi şi 170 de cai putere

Ligier Ambra
Dimensiuni: 2,2 metri - lungime şi 1,4 metri – lăţime.
Consum: 2,5 litri de combustibil la suta de kilometri.
Greutate: 350 de kilograme
Motor: mai mic de 5,44 cai putere

Mopedurile, populare în Spania şi Franţa
Marius Şuteu susţine că în Spania, Italia şi Franţa mopedurile sunt foarte populare. „În occident sunt folosite de persoane în vârstă care nu au permis, dar şi de puşti care nu mai au răbdare să ajungă la majorat pentru a conduce. De altfel, tinerii sunt principalii cumpărători şi în România. Le preferă pentru că vor să se suie la volan deşi nu au 18 ani şi pentru că sunt destul de ieftine“, susţine Marius.

    

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite