Două reactoare-gigant vor paraliza Capitala

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureşti-Olteniţa. Convoiul se va deplasa în etape, cu o viteză de 5 kilometri pe oră, şi va merge doar noaptea. Pe timp de zi, autotrenurile vor staţiona în punctele stabilite de Poliţia

Bucureşti-Olteniţa. Convoiul se va deplasa în etape, cu o viteză de 5 kilometri pe oră, şi va merge doar noaptea. Pe timp de zi, autotrenurile vor staţiona în punctele stabilite de Poliţia Rutieră, care va însoţi convoiul.
Este pentru a doua oară în ultimele două luni când Capitala este străbătută de un transport agabaritic care va da destul de mult de furcă echipajelor angrenate în eliberarea traseului. Firele electrice şi cele de troleibuz vor trebui demontate, iar circulaţia de pe traseele reactoarelor va fi compromisă. Reactoarele măsoară aproape 30 de metri în lungime, 7 metri în diametru şi o masă totală de 156 de tone. De la Olteniţa, reactoarele vor fi transportate pe Dunăre în Portul Constanţa, iar de aici vor pleca spre Kazahstan.

Traseul giganţilor
Autotrenurile vor circula pe traseul Calea Griviţei - Strada Clăbucet - Bulevardul Ion Mihalache - Strada Aviator Popişteanu - Bulevardul Expoziţiei - Piaţa Presei Libere - şoseaua Kiseleff - Arcul de Triumf - Bulevardul Mareşal Prezan - Piaţa Charles de Gaulle - Bulevardul Aviatorilor - Strada Mircea Eliade - Calea Floreasca - Strada Ceaikovski - Strada Barbu Văcărescu - Strada Fabrica de Glucoză - şoseaua Petricani - Strada Doamna Ghica - şoseaua Colentina - Strada Maior Vasile Băcilă - Strada Peisajului - şoseaua Fundeni - Strada Morarilor - şoseaua Vergului - Bulevardul Biruinţei - şoseaua Gării Căţelu - Strada Drumul Între Tarlale - şoseaua de Centură - DN4. Punctele de staţionare pe timpul zilei vor fi Bulevardul Expoziţiei, Aviatorilor, Barbu Văcărescu, şoseaua Petricani, şoseaua Fundeni şi şoseaua Gării Căţelu.

GRIRO ar putea fi mutată în afara Bucureştiului
GRIRO S.A. este producătorul major de utilaje tehnologice de genul reactoare, coloane, vase sub presiune, schimbătoare de căldură, pentru rafinării, combinate chimice sau pentru domeniul energetic. Din cei 5.000 de muncitori care lucrau în uzină înainte de 1990, astăzi au mai rămas doar 700, dar şi aceştia sunt în pericol să rămână fără loc de muncă. Autorităţile urmăresc mutarea pe viitor a tuturor producătorilor de utilaje grele în afara Bucureştiului. Dacă se va întâmpla acest lucru, mulţi dintre cei care lucrează astăzi pe Calea Griviţei nu se vor mai putea deplasa la noul loc de muncă, ce poate fi şi la 300 de kilometri distanţă de Bucureşti, în judeţul Constanţa, de pildă. "Este greu să ne mute pe noi de aici, dar, recunosc, nu imposibil", susţine Alexandru Zalman, director tehnic în cadrul GRIRO. "Utilajele pe care le deţinem sunt foarte greu de mutat, fiind extrem de voluminoase şi cântărind sute de tone".

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite