Bucureşti: Haine la preţ de o bere în Dorobanţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Centrul Capitalei, care până acum câţiva ani era plin doar de buticuri cu haine „de firmă“, a ajuns să fie împânzit de magazine unde găseşti haine şi la 12 lei. Oferta acestora este bogată, preţurile nu sar de 29 de lei şi localizarea stradală a magazinelor face ca acestea să fie, mai tot timpul,  pline de cumpărători.

Magazinele cu preţ unic au apărut, pentru prima oară în România, pe litoral în urmă cu ani buni. În principal, acestea vindeau marfă confiscată de inspectorii de la Vamă sau de la OPC. Găseai peste tot colaci, slipi, tricouri şi alte articole de plajă, toate vândute la acelaşi preţ. Această „reţetă“ a fost copiată şi de comercianţii din alte oraşe, astfel că s-au deschis magazine în plin buricul Capitalei, pe bulevarde precum Magheru, Nicolae Bălcescu, Titulescu sau chiar în Piaţa Unirii.

E greu de imaginat că un magazin care comercializează toate produsele la acelaşi preţ, cele mai scumpe la 29 de lei, cele mai ieftine - la 12 lei, poate să plătească chiria într-o zonă ultracentrală a Bucureştiului şi să aibă şi profit.
Şi chiria nu este una modică în aceste zone.

Chiar şi în situaţia actuală, în care chiriile au îngheţat, potrivit analiştilor imobiliari de la DTZ Echinox, chiriile se încadrează undeva între 120 şi 150 de euro/metru pătrat/lună, în zonele ultracentrale ale Capitalei.

Preţ unic în buricul Capitalei
Pe Bulevardul Nicolae Bălcescu, pe partea dreaptă cum vii dinspre Universitate, în apropiere de Piaţa Unirii, funcţionează de ani buni un astfel de magazin.

Pe vitrină este lipit un afiş mare: “preţ unic orice produs 29 lei”.
Magazinul este unul mic, cât o garsonieră - nu depăşeşte 20 de metri pătraţi. Printre cadrele metalice pe care sunt înghesuite perechi de blugi, tricouri, desuuri, bluze de toate mărimile, pentru bărbaţi, femei, copii, şi pentru toate gusturile, mişunau, azi-dimineaţă, în jur de 12 persoane.
Magazinul era, practic, plin. Nu te-ai fi aşteptat să vezi atâţia bucureşteni pe metru pătrat, într-un magazin de haine, pe timp de criză.
 
„Merge bine vânzarea. Oamenilor le convine să plătească 29 de lei pe o pereche de blugi. Dacă e criză nu înseamnă că lumea nu îşi cumpără haine“, spune Cristina, care lucrează ca vânzătoare aici de câteva luni.
La câţiva metri de acest magazin se află încă unul cu preţ unic. De data aceasta toate produsele costă 12 lei. Şi aici este multă lume. Modelele sunt mai puţin „la modă“ decât în primul magazin şi nu se găsesc blugi, doar tricouri, desuuri şi bluze de damă şi copii.

 Clienţii sunt însă mulţumiţi de ofertă. „Nu prea ţin cont de firmă. Mă interesează foarte mult preţul. Ştiu că produsele nu sunt de cea mai bună calitate, dar poţi să găseşti şi multe chilipiruri. Şi, dacă se rup, le arunci şi-ţi iei altele luna viitoare, la banii ăştia“, spune Cristina, o tânără care cumpără des haine din astfel de magazine.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite