Bucureşti: Documente necesare pentru eliberarea cărţii de identitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Majoritatea actelor de care aveţi nevoie atunci când vă faceţi pentru prima oară documentul de identitate sunt necesare şi în cazul oricărei modificări ale datelor din cartea de identitate

MAI CITIŢI:
Bucureşti: Patru luni de aşteptare pentru indemnizaţia de mamă
Bucureşti: Drumul actelor pentru înmatriculare


Actele necesare pentru obtinerea documentului de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani sunt:

Cerere tip pentru eliberarea cărţii de identitate (CI), care se solicită la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei;

Certificat de naştere, în original şi copie;

Actul de identitate al unuia dintre părinţi, al tutorelui sau reprezentantului legal, prin care se face dovada domiciliului;

Timbru fiscal de 4 lei, pe care îl puteţi cumpăra de la orice oficiu poştal;

Contravaloarea eliberării cărţii de identitate, în valoare de 7 lei, care se plăteşte la CEC sau la Direcţia de Impozite şi Taxe Locale (DITL) din sectorul respectiv.

Actele se depun la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor pe raza căruia solicitantul are domiciliul sau reşedinţa.

Dacă doriţi doar să modificaţi unele date din cartea de identitate şi în cazul expirării termenului de valabilitate, aveţi nevoie de o cerere pentru eliberarea noului act, de certificatul de naştere, certificatul de căsătorie sau hotărârea de divorţ (după caz), documente prin care se face dovada domiciliului, de asemenea trebuie să prezentaţi vechiul act şi cartea de alegător.

Atunci când vă schimbaţi domiciliul, sau când se schimbă denumirea străzii sau numerele imobilelor, pe lângă documentele necesare în celelalte cazuri, persoanele văduve au nevoie de certificatul de deces al soţului sau soţiei, iar părinţii de certificatele de naştere ale copiilor sub 14 ani, în original şi copie.

În cazul în care vă pierdeţi actul de identitate, după ce îl declaraţi nul, pe lângă celelalte documente, vă trebuie un document cu fotografie emis de Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI) sau o fotografie tip C.I.

Sunt necesare copii xerox pentru toate documentele, iar noul document de identitate se eliberează în aproximatv 10 zile.

Dovada domiciliului se face cu unul din următoarele documente

Acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia româna în vigoare, sau cu declaraţia scrisă de primire în spaţiu a găzduitorului, însoţită de actul de spaţiu al acestuia, dacă solicitaţi schimbarea domiciliului la domiciliul unei alte persoane fizice.

În cazul în care nu puteţi prezenta aceste documente, daţi o declaraţie pe proprie răspundere, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil, faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată şi că nu a putut fi identificat un titular al dreptului locativ. Pentru minorii şi persoanele fizice puse sub interdicţie, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite