Bucureşti: Deblocarea circulaţiei la Băneasa, amânată până la sfârşitul lunii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vremea urâtă i-a împiedicat pe muncitori să termine lucrarea la timp, iar restricţia se menţine încă trei săptămâni.

BUCUREŞTI: Pasajul-aberaţie, gata luna aceasta

Deşi autorităţile anunţaseră acum o lună că mâine ar fi trebuit să se deblocheze intersecţia DN1 cu bulevardul Aerogării şi prelungirea acestuia, bulevardul Ion Ionescu de la Brad, astăzi au decis prelungirea restricţiei.

Muncitorii în vestă verde trebăluiau azi-dimineaţă de zor pe şantierul de la Băneasa. Se montau borduri, se spărgea asfaltul, iar pasajul subteran, atât cât se vede, este aproape gata. „Mai avem de lucru la parapeţi, dar la 1 decembrie va fi gata“, a spus încrezător un muncitor. Aşa au promis şi autorităţile.

La semafoare erau cozi de maşini, lucru obişnuit în zonă de mai bine de un an şi jumătate, de când au început lucrările.

În intersecţia blocată acum o lună încă se lucrează, iar dacă mâine s-ar da liber la circulaţie,şoferii şi-ar rupe maşinile în bordurile înalte. „Mai trebuie turnat asfaltul, dar asta nu depinde doar de noi, ci şi de vreme“, spune cel care pare un şef de şantie

r. Umblă cu o mapă în mână şi dă indicaţii refuzând, însă, să-şi dezvăluie identitate.
„Săptămâna aceasta terminăm“, mai spune omul. Totuşi, ordinul de la minister este ca intersecţia să rămână blocată până când va fi gata pasajul. „Am prelungit restricţia până la sfârşitul lunii, cel mai probabil se va da drumul odată cu inaugurarea pasajului, la 1 decembrie. Traficul în zonă este foarte mare şi ar împiedica muncitorii să lucreze“, ne-a declarat directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Dorina Tiron.

Prin pasaj vor trece 2.000 de maşini pe oră


Şoferilor nu le rămân decât rutele ocolitoare. Cei care vin dinspre bulevardul Ion Ionescu de la Brad şi vor să ajungă pe bulevardul Aerogării vor trebui să meargă pe DN1, şoseaua Bucureşti- Ploieşti şi să întoarcă la Piaţa Presei Libere. Cei care vin din sens invers, adică de pe bulevardul Aerogării şi vor să ajungă pe Ion Ionescu de la Brad, vor merge pe DN 1, vor face sensul giratoriu din zona Metro, apoi pe strada Jandarmeriei – bulevardul Oaspeţilor - bulevardul Gheorghe Ionescu Siseşti şi apoi pe bulevardul Ion Ionescu de la Brad.

Pasajul subteran de 560 de metri va avea patru benzi (câte două pe fiecare sens) şi va prelua traficul de peste 2.000 de autovehicule pe oră. Lucrarea va costa statul român 11 milioane de euro, respectiv 13 milioane de euro dacă se adaugă şi plăţile pentru expropieri. În luna mai a acestui an, trei muncitori au murit lucrând la acest pasaj. Au fost prinşi sub un mal de pământ fixat prost.     

Se deschide şi pasajul Pipera-Tunari


Tot luna aceasta va fi inaugurat şi pasajul suprateran pe şoseaua Pipera-Tunari, cunoscut pentru repetatele greşeli de construcţie care au întârziat cu un an darea lui în folosinţă. Pasajul va avea 100 de metri lungime şi va prelua traficul din nord-estul Capitalei. Iniţial, costul lucrării fusese estimat la 6,2 milioane de euro, iar acum devizul a urcat la aproape 12 milioane de euro.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite