Cum poate deveni Bucureştiul centrul Europei de Sud-Est

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prezenţa multinaţionalelor în Capitală ar aduce venituri mult mai mari la buget, ar stimula dezvoltarea firmelor de servicii profesionale, dar şi a turismului în afaceri, spun specialiştii în consultanţă. Totuşi, acest lucru este îngreunat de Codul fiscal şi Codul muncii din România.

Companii precum P&G, PepsiCO, PwC sau Roche îşi conduc afacerile regionale din România, pentru că aceştia consideră că în ţara noastră au cel mai important potenţial de creştere, scrie ZF.

„Pentru PwC, prezenţa sediului regional la Bucureşti se justifică prin faptul că România este cea mai mare piaţă din această regiune, ţinând cont că Grecia şi Turcia nu sunt incluse în PwC CEE. De asemenea, firma din România are cel mai mare număr de angajaţi şi de parteneri la nivel regional, fiind cea care deserveşte din punctul de vedere al multor procese conexe restul firmelor PwC din regiune (HR, Marketing, IT etc)‟, a spus aceleiaşi surse Vasile Iuga, Country Managing Partner al PwC România şi South Eastern Europe Leader al PwC.

El este de părere că prezenţa unor sedii regionale la Bucureşti ar aduce mari beneficii precum venituri crescute pentru bugetul naţional şi cele locale din taxe şi impozite, ar stimula dezvoltarea firmelor de servicii profesionale şi a turismului de afaceri.

„Pentru a putea valorifica avantajele României (piaţa internă consistentă şi facilităţi de producţie substanţiale, ceea ce atrage investitorii) este nevoie de adoptarea unei legislaţii de tip holding, care să le permită firmelor să-şi consolideze rezultatele financiare la nivel de grup, iar tranzacţiile intragrup să beneficieze de neutralitate fiscală. Acest lucru ar duce la atragerea de capitaluri în România şi la menţinerea celui autohton în ţară‟, a mai declarat Iuga.

În Bucureşti s-au instalat de-a lungul timpului multinaţionale precum P&G, PepsiCO, PwC, Roche şi GSK Consumer Healthcare.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite