Cum îţi recuperezi banii plătiţi după o vacanţă de coşmar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureştenii care plătesc pentru un anumit pachet turistic şi se trezesc că promisiunile agenţiei nu se ridică la nivelul realităţii de la destinaţie îşi pot recupera suma plătită prin negociere cu operatorul sau prin reclamaţie.Recomandarea pentru cei care vor să-şi cumpere un pachet de vacanţă este să solicite agenţiei infomaţii complete despre serviciile ce urmează a fi contractate.

În cazul în care termenii stabiliţi prin contract cu agenţia de turism sunt încălcaţi şi serviciile primite sunt altele decât cele promise, banii plătiţi pot fi recuperaţi.

„La întoarcerea în ţară, oricând, este valabil unul dintre principiiledreptului civil. Cel care a provocat un prejudiciu este responsabil de dezdăunare, chiar dacă nu există un contract semnat. Orice ban plătit suplimentar se poate reprimi“, a spus avocatul Larisa Şomfălean. 

Un prim pas pe care turistul nemulţumit trebuie să-l facă este acela ca, imediat ce a constatat că sunt probleme, să trimită agenţiei, dar şi prestatorilor de servicii, o sesizare în scris, clară şi explicită, în care să descrie situaţia.

În cazul în care aceasta nu este soluţionată, la întoarcerea din vacanţă, turistul poate încerca o negociere directă cu agenţia pentru recuperarea pagubei.

Dacă aceasta nu reuşeşte, clientul va depune la sediul agenţiei, o reclamaţie scrisă, în termenul prevăzut în contract.

„Agenţia are obligaţia să comunice în scris turistului despăgubirile care i se cuvin. Termenul de răspuns este de maximum 30 de zile calendaristice“, au precizat reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Ponturi pentru păcăliţi

Dacă nici negocierea şi nici reclamaţia scrisă nu au rezultate, se face o reclamaţie la Protecţia Consumatorului.

În cazul în care păgubitul vrea să dea în judecată agenţia de turism trebuie să ştie că „procesul de judecată presupune o notificare pentru conciliere directă, un act prealabil, ce trebuie făcut obligatoriu înainte de chemarea în judecată, în care se va arăta exact ce pretenţii are turistul, ce sume va solicita în faţa judecătorului.  Astfel se poate ajunge la o înţelegere. Dacă nici concilierea directă nu are rezultat pozitiv, păgubitul se va adresa instanţei“, a explicat avocata.

Totuşi, o reclamaţie la Protecţia Consumatorilor, care poate dăuna activităţii viitoare a agenţiei, ar putea forţa mâna reprezentanţilor acesteia să cadă la un acord cu clientul.

O altă recomandare ar fi aceea ca turiştii să ia în calcul şi compensarea prejudiciului cu un alt serviciu turistic oferit.

„Înverşunarea de a primi o sumă de bani se poate transforma în cheltuieli suplimentare, de genul celor de judecată“, a precizat Laura Şomfălean.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite