Crima din Otopeni putea fi evitată prin simpla respectare a regulilor din ţările civilizate. Află cum se procedează în Occident

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tragedia din pădurea Otopeni, atunci când tânăra japoneză Yurika Masuno a fost ucisă de un combinator de taxi, putea fi evitată dacă angajaţii aeroportului ar fi luat exemplul ţărilor civilizate.

Sala de sosiri internaţionale a Aeroportului „Henri Coandă‟ este ocupată, în fiecare zi, de taximetriştii „piraţi‟, mai exact combinatorii de taxi, care asaltează pasagerii proaspăt coborâţi din avion.

Mulţi dintre turişti îi refuză, însă combinatorii de taxi sunt foarte insistenţi, iar câteodată chiar violenţi.

Cum scăpăm de combinatorii de taxi

"Problema taxiurilor din aeroport afectează, în primul rând, imaginea României. Este normal, dacă dai de un brunet burtos, nebărbierit, care miroase a transpiraţie, care te agresează şi îţi ia bagajul din mână, deşi tu nu vrei. Te urcă în cine ştie ce maşină, nu are tarif, iar când ajungi la destinaţie este în stare să-ţi pună cuţitul la gât dacă nu îi dai 50 sau 100 de euro", a declarat pentru Mediafax Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45.

Filmul crimei din pădurea Otopeni:Ultimele ore din viaţa tinerei Yurika Masuno, care urma să predea japoneza în România

"Trebuie ca şoferii de taxi din aeroport să fie bărbieriţi şi să aibă un anumit tip de uniformă, ca să poată fi recunoscuţi de turiştii străini. Toţi trebuie să fie înregistraţi de poliţie, cu amprente, telefon, adresa. Ar trebui făcute controale zilnice la aeroport şi supracontroale, şi sunt convins că după ce vor fi arestaţi 2-3, se vor linişti. Toate aceste lucruri se cunosc, dar nu se iau măsuri. Numai la Bagdad sau Teheran te aleargă unii să îţi ofere taxi şi negociază tariful cu tine", a adăugat antreprenorul.

O altă soluţie vinde din partea lui Simion Giurcă, şeful Biroului de turism al României la Viena. „La porţile aeriene de intrare în ţară, care oricum sunt obiective cu un grad ridicat de securizare, ar trebui amenajat la intrarea în sala benzilor de bagaj un infodesk vizibil şi clar semnalizat pentru informarea turiştilor privind îndeosebi elemente de siguranţă personală (cu cine să stea de vorba, ce trebuie să evite, cu ce taxi pot pleca siguri de la aeroport, cine are dreptul să-i legitimeze etc.) şi minimum de informaţii privind regimul valutar şi de plăţi, transport în comun, obiective turistice sau adrese utile", a spus Giurcă.

Japonia, după uciderea studentei nipone în pădurea Otopeni: "România, o ţară periculoasă şi sălbatică"

„Nu poate să vină orice taximetrist şi să agaţe turişti în aeroport. În alte ţări, la aeroport, turiştii stau grupaţi la coadă şi taximetrele la fel. Aeroportul Otopeni nu reuşeşte de ani de zile-şi presupun că intenţionat nu reuşeşte-să pună ordine în această mafie a taxiurilor. Soluţia imediată ar fi ca un angajat al aeroportului sau poliţia să ordoneze taxiurile. Săraca japoneză nu avea cum să ştie dacă cel care a racolat-o e dubios sau nu sau, dacă este angajat sau nu al aeroportului‟, este de părere şi Dragoş Răducan, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FTPR).

Cum se procedează în alte ţări

Oscar Berger, fost taximetrist care a profesat în ţări precum Germania şi America, a explicat pentru bucuresti.adevarul.ro ce înseamnă să fi taximetrist în alte ţări, faţă de cum se procedează în România.  

„Sunt trei mari puncte importante de care trebuie să se ţină cont:

1. Preţul - trebuie să fie obligatoriu identic, fiind stabilit de primărie în comun cu asociaţiile de taximetrişti.

2. Culoarea - toate taxiurile trebuie să aibă aceiaşi culoare, fără excepţie.

3. Indicatorul luminos - acel bec de pe plafonul maşinii care indică dacă dacă taxiul respectiv este liber, atunci când este aprinsă culoarea verde, sau dacă este ocupat de vreun client, atunci când este aprinsă culoarea roşie‟, a spus Berger.  

Documente exclusive referitoare la cazierul ucigaşului din Otopeni

„Chiar dacă există aceste trei puncte, cei mai mulţi dintre taximetrişti nu le respectă. Referitor la cazurile de tâlhărie, violuri sau crime, care au loc în gări sau în aeroporturi, se pot lua anumite măsuri. Una dintre ele ar fi o parcare fără plată, amenajată de conducerea gării sau aeroportului, în care taximetriştii să staţioneze, civilizat, la rând, şi să dea cu subsemnatul la plecare. Taximetrişti care profesează conform legii nu au loc de hoţi şi de şmecheri. Dacă un taximetrist corect vrea să staţioneze la aeroport sau într-o zonă cu vad, ceilalţi şoferi de taxi, care profesează mai mult ilegal, îi taie roţile, iar poliţia nu face nimic pentru că se dă şpagă grasă‟, a continuat acesta.

„Vină pentru situaţia taximetriei din România au şi aceşti parlamentari care nu au voinţă să facă ceva în folosul cetăţeanului. E uşor. Să se ducă în Occident, să se dea jos din avion, să vadă cum sunt organizate taxiurile într-un aeroport din altă ţară, să-şi ia notiţe şi să copieze în România un sistem care funcţionează. De exemplu, în Germania, dacă înregistreză trei abateri disciplinare ţi se retrage licenţa, pe care cu greu o câştigi. Dacă un cetăţean opreşte un taxiu, şoferul este obligat să oprească. În Germania nu ai voie, ca taximetrist, să întrebi clientul unde merge. Dacă trebuie să-l duci 100 de metri, îl duci 100 de metri. În România e tocmai invers‟, a mai explicat Oscar Berger.

Filmul crimei din Otopeni

Yurika Masuno a fost ucisă de un combinator de taxi, după ce acesta a abordată pe aeroportul din Otopeni.

În data de 15 august 2012, atunci când avionul japonezei ateriza pe Aeroportul Otopeni, aceasta a fost acostată de Vlad Nicolae, în jurul orei 20.30. Bărbatul i-ar fi propus să o ajute să găsească un taxi. Momentul apare pe camerele video din aeroport. În parcarea terminalului, cei doi s-au urcat împreună într-un taxi care s-ar fi îndreptat în direcţia Şoselei Bucureşti-Ploieşti.

Potrivit unor surse din anchetă, taximetristul care s-ar fi făcut complice la această tragedie îl ştia de mai mult timp pe combinator, care îi era şi partener de afaceri. Doar că taximetristul nu s-a gândit la intenţiile criminale ale colegului său. "Mai mult ca sigur, taximetristul care i-a lăsat lângă pădure s-a gândit că nu are ce să-i facă japonezei decât s-o jefuiască", ne-au declarat surse din anchetă. Aşa se explică că tot cel care l-a denunţat la poliţie, la două zile după descoperirea cadavrului tinerei nipone a fost tot taximetristul în cauză.

CITEŞTE ŞI:

Ucigaşul japonezei, înainte de a fi supus testului cu detectorul de minciuni: "Nu am ucis pe nimeni!"

Vărul criminalului din Otopeni, închis pe viaţă pentru că a omorât trei oameni într-o singură noapte

EXCLUSIV Ucigaşul din Otopeni, amendat de două ori înainte de crimă

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite