Consilierii s-au certat ca la uşa cortului pentru Basarab

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Circul s-a petrecut chiar la primul punct de pe ordinea de zi: aprobarea PUZ-ului pentru Pasajul Basarab. După ce au vrut chiar să amâne şedinţa pe motiv că… este prea cald, consilierii


Circul s-a petrecut chiar la primul punct de pe ordinea de zi: aprobarea PUZ-ului pentru Pasajul Basarab. După ce au vrut chiar să amâne şedinţa pe motiv că… este prea cald, consilierii au ieşit la rampă. S-a făcut şi puţină istorie: viceprimarul Răzvan Murgeanu le-a amintit consilierilor municipali că "Brâncoveanu i-a scurtat cu un cap pe bogătaşii care nu au vrut să îşi dea pământurile pentru Podul Mogoşoaia". Lecţia de istorie s-a ţinut chiar în prezenţa riveranilor din zona Pasajului Basarab, care se împotrivesc construcţiei noii artere.
Sunt prezenţi 42 sau 46 de consilieri? Aceasta a fost întrebarea primordială, ca rezultat al respingerii Planului Urbanistic Zonal pentru Pasajul Basarab. Pentru că nu se înţelegeau la socoteală, s-a făcut din nou prezenţa. Consilierii PSD au luat foc. Ei s-au împotrivit întotdeauna ideii de pasaj chiar şi pe vremea lui Traian Băsescu în fotoliul de primar general. S-a descoperit că unii consilieri au votat şi la "nu", şi la abţineri. S-a strigat "catalogul". Nouă absenţi. Deci sunt prezenţi 46. Sunt necesare două treimi pentru ca proiectul să fie votat, însă e nevoie de încă două voturi. Nu se găsesc, aşa că Pasajul Basarab mai aşteaptă. Nici declararea pasajului ca obiectiv de utilitate publică nu s-a votat pentru că "nu se poate pune problema exproprierilor dacă nu e votat PUZ-ul", susţine Marinela Berza, directorul Centrului de Planificare Urbană şi Metropolitană. Nici mai mult, nici mai puţin, viceprimarul le-a bătut obrazul consilierilor: "Oameni buni, nu credeam să ajungem aici, e un lucru de bun-simţ să votaţi acest PUZ, gândiţi-vă că oraşul e blocat şi avem nevoie urgent de acest pasaj", a spus Murgeanu. Aproape 2.000 de persoane ar fi afectate de construcţia pasajului, care ar urma să realizeze legătura între şoseaua N. Titulescu şi şoseaua Orhideelor, prin supratraversarea liniilor de cale ferată. Populaţia ar avea de suportat un şantier pentru trei ani.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite