Cititorii propun soluţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureştenii se plâng în fiecare zi la rubrica on-line "Ce m-a enervat azi în Bucureşti" de coşmarul pe care trebuie să îl trăiască în fiecare zi în trafic, dar şi de gunoaie, ordinea

Bucureştenii se plâng în fiecare zi la rubrica on-line "Ce m-a enervat azi în Bucureşti" de coşmarul pe care trebuie să îl trăiască în fiecare zi în trafic, dar şi de gunoaie, ordinea publică sau de poluare.

Pentru că autorităţile nu par capabile să ofere soluţii cât de cât satisfăcătoare pentru milioanele de oameni care trăiesc sau doar tranzitează Capitala, bucureştenii, dar şi români din ţară şi chiar din străinătate au început să trimită, pe lângă sesizări, soluţii pentru problemele cele mai grave.

Traficul rămâne primul în topul problemelor semnalate de cititori, aşa că majoritatea acestora au trimis idei de soluţionare a aglomeraţiei de pe toate arterele principale ale Capitalei. Un român care a trăit în SUA spune că administraţia bucureşteană ar avea multe de învăţat de la americani.

Cititorul crede că soluţiile propuse de primarul general Adriean Videanu s-au dovedit ineficiente: "Lărgirea bulevardelor şi construirea pasajelor nu ajută la decongestionare, iar un exemplu este pasajul Băneasa de pe DN1 care a fost inundat de maşini, iar cozile sunt la fel de interminabile".

În schimb, el propune adoptarea măsurilor americane pentru un trafic mai lejer: "Perimetrul central al marilor oraşe, care include toate marile instituţii, este delimitat clar şi este extrem de restrictiv în privinţa parcării autovehiculelor.

Foarte puţinele locuri de parcare disponibile sunt extraordinar de scumpe. Poliţia îşi face treaba, amenzile pentru parcare ilegală sunt de 500-1.500 de dolari, se remorchează maşina şi se confiscă dacă amenda nu este plătită în 25 de zile". Pentru zonele aglomerate din cauza parcărilor ilegale, o altă cititoare, Cruela, propune amenzi: "Trebuie să ridice maşini! Dar dacă ar aplica zilnic amenzi de tipul abţibild lipit pe geam?".

Lucrări "avizate" de cetăţeni

O soluţie propusă de Elf pentru un trafic mai acceptabil este sincronizarea semafoarelor, măcar pe "arterele sufocate de trafic". Cititorul mai crede că lucrările trebuie să aibă un grafic de execuţie care, în cazul nerespectării, să fie aspru sancţionat, şantierele să fie "semnalizate şi protejate corespunzător", iar zona adiacentă lucrărilor să fie păstrată curată.

D.S. din Bucureşti consideră că multe probleme ar putea fi evitate dacă ar fi consultaţi cetăţenii înainte de începerea unor lucrări de amploare. "Fiecare sector să afişeze undeva, pe un stâlp, pe o pagină de web, lista cu lucrările care urmează a fi făcute. În baza voturilor cetăţenilor din acel sector se va stabili ordinea priorităţilor în privinţa lucrărilor de reabilitare", a spus D.S.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite