Budapesta dreamin' la Chitila

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trenul de noapte Budapesta – Bucureşti a oprit în premieră la Chitila din cauza lucrărilor de la Pasajul Suprateran Basarab.Gara de Nord va fi închisă între orele 00.05 şi 4.20 până la 25 iunie. Trenurile care tranzitau staţia pe timpul nopţii au fost deviate către gările Chitila, Basarab şi Băneasa.

Aproape de miezul nopţii, în holul gării din Chitila, se ia cina. Nici bănuială că faimosul tren internaţional „Pannonia", Budapesta-Bucureşti, urmează să oprească pentru câteva minute la linia patru. De data asta nu va trece ca acceleratul prin haltă, ci va staţiona ca într-o anticameră a Capitalei, în drumul său spre noua destinaţie finală: Gara Basarab.

O şatră improvizată pe trolere, sacoşe de rafie şi pături înfulecă trecând din mână în mână câteva roşii peste care presară în grabă fire răzleţe de sare şi le îmbucă împreună cu felii de salam şi brânză. La desert: seminţe. Tolăniţi pe lucrurile aranjate în colţul încăperii, copii cu pantaloni rupţi, femei cu capetele îmbrobodite în basmale albe şi bărbaţi mustăcioşi aşteaptă rapidul estival de Mangalia, care pleacă la ora 1.31. Câinii locului le dau târcoale, mârâind la mirosul sfredelitor de carne.

image

Copiii au asteptat trenul spre mare asezati pe peron FOTO: Lucian Muntean

Taxiul până-n Chitila, mai scump ca trenul până-n Constanţa
Şeful de gară, poliţistul şi câţiva acari taie caldarâmul cu pas sigur, printre cei câţiva care au avut ghinionul să aleagă să plece spre mare cu trenul de noapte. Şefu' completează cu importanţă catastife şi vorbeşte la telefon, urmărind de pe fereastra biroului său toată mişcarea de pe peron, printr-o arcuire suspicioasă de sprânceană.

Poliţistul mai escortează din când în când pe câte unul dintre hrăpăreţii din hol în „secţia" lui din celălalt capăt de gară. Acarii leagă ţigară de la ţigară din poveştile lor cotidiene pe băncuţele de sub peretele gării. Călătorii aşteaptă. „Tot la Constanţa?", întreabă deznădăjduită o femeie pironită în mijlocul peronului, cu un bagaj după ea.

„M-am dus la Gara de Nord şi de-acolo mi-au zis că trebuie să vin în Chitila. Cu ce?, am întrebat. Mi-au zis de nişte microbuze, dar cică ar fi trebuit să mă înţeleg cu ei la bani şi mi-a fost frică. Am luat un taxi. M-a costat 40 de lei, că e tarif special, cam cât biletul de tren până la Constanţa", se plânge Nicoleta, o constănţeancă sosită în Capitală cu treburi şi surprinsă de socotelile administrative ale oraşului.

Alţii au fost mai norocoşi pentru că au prins personalul Bucureşti-Chitila din Gara de Nord. Doi lei jumătate este costul biletului, dar plătit suplimentar din buzunarul călătorului.

Potrivit comunicatului dat publicităţii ieri de către CFR, călătorii care aveau bilete pentru trenul de Mangalia trebuiau să se prezinte la Gara de Nord până la ora de plecare înscrisă pe bilet pentru a fi preluaţi de nişte autobuze speciale. „Nu se poate cu autobuzul. Trebuie să aveţi biletul cumpărat dinainte. Sunt doar nouă persoane care merg cu autobuzul. Dacă nu aveţi cu ce, luaţi taxiul", răspunde nepăsătoare femeia de la ghişeul de informaţii din Gara de Nord.

Bucureşti, prima staţie

„Pannonia" nu se lasă ajuns la timp. „Are întârziere de 55 de minute", spune sec şefu' de gară. Cu puţin timp înainte de sosirea garniturii, cei aproape 20 de pasageri pentru Mangalia încep să-şi târâie bagajele prin pasajul de sub liniile de tren pentru a ajunge la linia a patra, acolo unde „Pannonia" va lăsa câteva vagoane pentru litoral.

Trenul internaţional soseşte luminat şi aproape gol. Puţinii călători îşi fac palmele căuş la ochi pentru a scruta locul. Pe peron ţigăncile îşi târâie puradeii şi sarsanalele după ele, câinii le mârâie repezindu-se furioşi la ele. Nu coboară niciunul. Chiar dacă ar coborî, ar rămâne amanet în gară sau la mâna taximetriştilor chemaţi din Bucureşti.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite