Cartierul ANL „Henri Coandă”, pe butuci

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureştenii care au credite pentru o casă în acest cartier nu au nicio şansă să se mute curând. Primarul sectorului 1, Andrei Chiliman, atacă astăzi decizia Consiliului General de săptămâna trecută, prin care i se cer investiţii în „Henri Coandă”

Scandalul investiţiilor în cartierul ANL „Henri Coandă” a reizbucnit imediat după ultima şedinţă a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

Membrii CGMB au votat proiectul de hotărâre care priveşte lucrările de infrastructură şi utilităţi ale cartierului “ Henri Conadă”, din vecinătatea Aeroportului Băneasa.

 Cartierul este în momentul de faţă un şantier, o singură casă fiind ocupată de proprietari. Pe lângă aceasta, mai sunt gata aproximativ 20 de case, dar niciuna nu este locuită.

“Nu au cum să ne oblige să plătim”

Săptămâna trecută, consilierii municipali l-au obligat pe primarul sectorului 1, Andrei Chiliman, să plătească lucrările de infrastructură şi utilităţi pentru apartamentele care se află pe raza sectorului. O parte din cartier (1.067 de locuinţe) se află în sectorul 1 şi o parte (949 de locuinţe), în Voluntari.

“Nu au cum să ne oblige să plătim această investiţie, pentru că noi suntem ordonatorul principal de credite”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Sectorului 1, Alexandru Ichim.

El a adăugat că “sunt prea mulţi bani, 150.000 de euro de fiecare beneficiar, iar totalul acestora ajunge la 500”.

Şi unele surse din cadrul municipalităţii spun că CGMB a emis o hotărâre ilegală, pentru că nu s-a abrogat întâi vechea hotărâre, dată în 1.06.2006, prin care municipalitatea, condusă de Adriean Videanu, a fost de acord să plătească investiţia la ansamblul ANL.

Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat pentru „Adevărul“ că “eu le-am spus (n.r. - consilierilor generali) elegant  că trebuie înainte să vorbească cu el (n.r. - Andrei Chiliman), dar nu au vrut”.

Promisiunea lui Videanu

Ca să ajungi în cartierul ANL „Henri Coandă”, ai nevoie de un tractor. Orice alt mijloc de transport te poate lăsa în noroiul din apropierea Aeroportului Băneasa. Singurul drum de acces, Strada Avionului, prezentat în proiectele de hotărâre ale CGMB, se termină undeva la mijlocul distanţei dintre cartierele Băneasa şi „Henri Coandă”.

Ca această stradă, precum şi utilităţile, să existe, este nevoie de peste 89 de milioane de euro. Problema este cine va plăti aceşti bani. În timp ce reprezentanţii sectorului 1 spun nu, pentru că pe listele beneficiarilor din „Henri Coandă” (care nu sunt făcute publice de către autorităţi) nu sunt doar locuitori ai acestui sector, autorităţile din Voluntari nu răspund deloc.

 Însă, potrivit unui contract de colaborare între PMB şi Voluntari, primăria oraşului ilfovean ar trebui să asigure 30% din costul lucrărilor.

Infrastructura din “Brâncuşi”, realizată de Primăria Sectorului 6

Cartierul ANL “Constantin Brâncuşi”, de pe strada Drumul Taberei, din sectorul 6, a fost construit pe terenul proprietate privată al Municipiului Bucureşti şi este administrat de Primăria Sectorului 6.

 Lucrările de infrastructură şi utilităţi pe amplasamentul de la  periferia cartierului Drumul Taberei au fost realizate în proporţie de circa 90% de către administraţia locală sector 6.

Viabilizare pe banii primăriei

Cartierul construit de ANL în sectorul 2, pe strada Maior Băcilă nr. 28-30, în care 83 de apartamente sunt în regim de credit ipotecar, se află în proprietatea privată a Primăriei Municipiului Bucureşti. Administrarea se face de către Primăria Sectorului 2, infrastructura fiind asigurată de Consiliul Local al Sectorului 2.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite