Bucureşti:Activitatea din 2008 a Primăriei Capitalei abundă în proiecte nefinalizate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Municipalitatea intenţionează să cheltuiască aproape 100.000 de lei pe broşuri şi CD-uri de informare.Primăria Capitalei va publica 600 de broşuri şi tot atâtea CD-uri conţinând raportul de activitate al instituţiei pentru anul trecut. Documentul, care poate fi obţinut de pe site-ul primăriei, serveşte, potrivit autorităţilor, informării cetăţenilor, a instituţiilor publice şi a presei.

Raportul aminteşte, printre obiectivele realizate de municipalitate în 2008, Biblioteca Virtuală a Bucureştilor, un proiect constând în digitalizarea a 2.500.000 de pagini de literatură română, care a început în anul 2006.
Deşi proiectul apare ca finalizat, un click pe www.dacoromanica.ro, site-ul bibliotecii, arată bucureşteanului însetat de cultură că portalul nu este funcţional. De asemenea, este menţionat Pasajul Universităţii, care nu a fost populat nici acum de magazine şi nici de biroul de informare turistică promis.

Banii primiţi au rămas necheltuiţi

Din broşură, bucureştenii vor avea ocazia să afle cum au fost cheltuiţi sau, dimpotrivă, nu au fost folosiţi banii de la buget. Conform raportului, din cele 31 de milioane de lei primite din Fondul Naţional de Dezvoltare pentru modernizarea Stadionului Naţional, s-au utilizat numai 13,8 milioane de lei, iar diferenţa de 17,2 milioane de lei a fost restituită la bugetul de stat. De asemenea, din fondurile aprobate din bugetul Ministerului Dezvoltării şi Lucrărilor Publice (MDLP), de 1,7 milioane de lei, nu s-a utilizat nicio sumă.
Tot la capitolul realizări, raportul ne aminteşte de audienţele în sistem 3G, acordate de Sorin Oprescu. Audienţele s-au oprit însă la începutul mandatului, după doar două sesiuni.

Informare la suprapreţ, pe banii cetăţeanului

Cele 600 de broşuri şi CD-uri programate de primărie ar putea costa 94.432 de lei, conform anunţului de pe site-ul guvernamental de licitaţii publice. O simplă cerere de ofertă la firmele de specialitate arată însă că materialele pot fi realizate cu cheltuieli de opt ori mai mici.
Potrivit directorului firmei GSR Grup, Andrei Curic, un CD costă 2 lei, iar ambalarea variază de la 0,11 la 1,55 lei. Calculând, ajungem la concluzia că Primăria ar putea cheltui pentru cele 600 de CD-uri aproximativ 1.500 de lei, varianta ieftină, sau 2.500 de lei, varianta de lux.

În cazul broşurilor, o firmă aleasă la întâmplare de pe internet s-ar încumeta să tipărească cele 600 de exemplare la un preţ de aproximativ 10.000 de lei. „O broşură de 60 de pagini, în varianta economică ajunge la 12 lei, iar varianta de lux costă 14 lei“, spune Alex Tâlpeanu, directorul firmei My Print Shop. Astfel, cele 600 de broşuri, în varianta ieftină ar costa 8.568 de lei, iar în varianta de top, 9.996 de lei. Încheind calculele, ajungem la concluzia că Primăria Capitalei ar putea cheltui cel mult 12.500 de lei pentru a-şi face cunoscute realizările, faţă de aproape 100.000 de lei, cât este dispusă să ofere. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite