Bucureşti: Parcările-lego, soluţia pentru traficul din Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Locuitorii din sectorul 6 vor beneficia, începând  de săptămâna viitoare, de un nou sistem de parcare suprapusă, de tip lego.

Maşinile vor putea fi staţionate pe fiecare dintre cele patru etaje ale parkingului realizat din schelele montat ca un joc lego. Astfel, se economiseşte foarte mult spaţiu din domeniul public.

În prezent, sunt 450.000 de locuri de parcare pentru 1.200.000 de maşini în Capitală. Astfel, nouă maşini se bat pe un loc de parcare, iar statisticile arată că ar fi nevoie de cel puţin 300.000 de locuri doar în centrul Bucureştiului.

În situaţia de faţă, în care pur şi simplu nu există spaţiu pe domeniul public unde să mai fie amplasate locuri de parcare, se pare că aceste parcări supraetajate de tip lego ar fi singura soluţie. Montarea şi demontarea acestora se face uşor, iar aria acoperită de noul sistem este relativ mică.

În urmă cu aproape un an, reprezentanţii municipalităţii au fost cei care au propus acest sistem consilierilor generali. Ideea era atunci ca parcările-lego să fie amplasate la periferia oraşului.

Mădălin Dumitru, directorul de la Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, explica în octombrie 2008 că modelul parcărilor de tipul jocului lego vor putea adăposti aproximativ 200-300 de autoturisme. El mai spunea că s-au cerut de la fiecare sector câte cinci locaţii de la marginea Bucureştiului pentru amplasarea acestora.

180.000 de euro pentru o parcare-lego

Primăria Sectorului 6 este cea care a iniţiat acest proiect, urmând să inaugureze primele parcări de tip lego săptămâna viitoare.

Primele şase sisteme de parcare inteligentă vor fi amplasate în cartierele Drumul Taberei, Militari şi Crângaşi.
Potrivit unor surse din cadrul primăriei, preţul plătit pentru o astfel de parcare hi-tech este de 180.000 de euro, investiţie care se doreşte a se amortizată în aproximativ 12 ani.

12 maşini parcate, pe locul a două autoturisme

Prin acest mecanism hi-tech, vor putea fi create multe locuri de parcare pe un spaţiu restrâns. Practic, 12 maşini parcate vor ocupa aproximativ 35 de metri pătraţi din domeniul public.
Şoferii care utilizează un astfel de sistem de parcare trebuie să aştepte maximum 2 minute şi jumătate pentru ca maşinile lor să fie debarcate. Un astfel de tip de parcare există şi în Coreea de Sud, Japonia sau Statele Unite.

Sistemele, care, susţin reprezentanţii Primăriei Sectorului 6, nu afectează în niciun fel mediul, constau într-un lift circular cu cod de acces personalizat pentru fiecare utilizator.

Primăria are în proiect să mai dea în folosinţă, până la finele acestui an, 16 astfel de sisteme inteligente, verticale.

Asociaţiile de bloc trebuie să îşi dea acordul

Singurul dezavantaj al acestui tip de parcare este faptul că nu poate fi amplasat oriunde pe spaţiul public. În primul rând trebuie amplasat între blocuri, în niciun caz la bulevard şi, în al doilea rând, trebuie ca asociaţiile de proprietari să îşi dea acordul.

Între 100 şi 200 de lei pe lună

Taxa de închiriere a unui loc de parcare într-un astfel de sistem va fi stabilită în şedinţa Consiliului Local de săptămâna viitoare. Potrivit unor surse din cadrul primăriei de sector, se pare că taxa va varia între 100 şi 200 de lei pe lună pentru fiecare utilizator.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite