Bucureşti: Capitala, fără jumătate din „zebre“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din cele 4.712 treceri de pietoni din Capitală, aproximativ 2.000 nu mai sunt sau nu au fost niciodată marcate. Zebrele şterse reprezintă principalul pericol atât pentru pietoni, cât şi pentru şoferi, spun poliţiştii. De asemenea, cele mai multe accidente rutiere au loc în preajma trecerilor de pietoni.

Trecerea de pietoni de pe Ion Mihalache are trotuar!

Starea de vizibilitate a marcajelor, inclusiv a celor pietonale, a fost scoasă de pe lista de priorităţi a autorităţilor. Iar asta se vede la drumul mare, unde trecerile de pietoni abia se mai disting. Deseori, acestea nu sunt refăcute nici măcar după ce strada respectivă a fost reabilitată.

Astfel, atât pietonii, cât şi şoferii traversează intersecţiile la noroc. Spre exemplu, trecerile de pietoni din zona Pieţei Presei Libere, unde este capătul de linie al tramvaiului 41, iar zona este foarte aglomerată, sunt şterse aproape de tot. „Asta chiar este o problemă.

Zona asta este foarte populată şi, pe lângă numărul mare de pietoni, pe-aici trec şi multe tramvaie şi maşini. Vizibilitatea asupra trecerilor ar trebui să fie mai bună“, a spus Florina Preda, o tânără din Bucureşti care trece zilnic prin zonă.

Din nou, vremea este de vină

„Termenul de garanţie al lucrărilor realizate din material termoplastic este de 24 luni. Durata de existenţă a marcajelor depinde şi de condiţiile de trafic auto sau pietonal, de lucrările de refacere sau de şantierele din zonă care produc mult praf”, a declarat Alina Roman, şefa Administraţie Străzilor din cadrul Primăriei Capitalei.

Ea adăugat că starea actuală a traficului şi a convieţuirii în municipiul Bucureşti nu permit acestor marcaje să fie vizibile permanent. „De aceea, se refac din timp în timp, ori de câte ori este nevoie“, a conchis Roman.

O cauză principală a accidentelor

Exemple de zone populate şi slab semnalizate întâlnim şi pe Bulevardul Constantin Brâncoveanu, pe Bulevardul Preciziei, Prelungirea Ghencea, în zona Piaţa Victoriei sau în zona gurilor de metrou de la Gara de Nord. „Am facut mai multe propuneri Administraţiei Străzilor cu privire la deficienţe de semnalizare a trecerilor pentru pietoni. În vară am facut o nouă evaluare şi o parte au fost remediate, cum ar fi cele de pe Bulevardul Ghencea, Şoseaua Panduri, sau Calea 13 Septembrie. Altele, nu“, a spus Daniel Piştea, inspector principal al Brigăzii de Poliţie Rutieră.

El a adăugat că, pe lângă neacordarea priorităţii, altă cauză principală de producere a accidentelor rutiere în care sunt implicaţi pietoni o reprezintă trecerile ale căror marcaje s-au şters sau nu s-au mai trasat.

„ Potrivit statisticii, de la începutul anului până în luna octombrie s-au produs 517 accidente pe treceri, soldate cu 19 morţi şi 139 de răniţi grav. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul răniţilor grav a scăzut cu 10. Îmi doresc să cred că numărul de accidente de pe trecere a scăzut ca urmare a campaniei noastre «Dungile albe îţi pot schimba viaţa!»“, a mai spus Daniel Piştea.

Din birou, totul este bine!

Directorul Administraţiei Străzilor, Alina Roman, declara la începutul primăverii că marcajele vor fi refăcute imediat ce condiţiie meteo vor fi favorabile. Deşi suntem aproape de sfârşitul anului 2009, tot potrivit declaraţiei directorului Administraţiei Străzilor, 40% dintre trecerile de pietoni sunt afectate.

„Starea de vizibilitate a marcajelor este în atenţia permanentă a beneficiarilor, antreprenorilor sau a consultanţilor. În prezent, marcajul pietonal este afectat în proporţie de 40%. Sarcina antreprenorilor este să menţină marcajele la starea de vizibilitate normală“, a declarat Alina Roman. De la începutul anului, până la sfârşitul lunii octombrie au avut loc 517 accidente pe trecerile de pietoni din Capitală.

Semne care ne derutează

O altă problemă des întâlnită în Capitală o reprezintă semnele de circulaţie amplasate în locuri cu vizibilitate redusă, cum ar fi indicatoarele pentru trecerea de pietoni din zona Răzoare, din cartierul Drumul Taberei. Acesta este amplasat chiar între un stâlp şi un copac, marcaj nu există, iar şoferii nu îl văd. De asemenea, la intersecţia Ştefan cel Mare cu Barbu Văcărescu, un semn de circulaţie indică interzisă ocolirea la stânga, însă indicatorul de mai sus indică direcţia către Piteşti, la stânga.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite