Bucureşti: Campania „Nu trece dincolo!” începe astăzi
0Pe 41 de tv-screen-uri amplasate în Capitală, va rula, începând de astăzi, spotul campaniei.În primele cinci luni ale anului 2009, în Bucureşti, 19 pietoni au murit, 142 au fost răniţi grav şi 296 răniţi uşor din cauza că au traversat strada neregulamentar.
Cele 446 de accidente produse de pietoni reprezintă 26 % din numărul total al accidentelor de circulaţie iar cel al persoanelor decedate ca urmare a traversarii neregulamentare, 38 % din numărul total al celor care şi-au pierdut viaţa în evenimente rutiere.
Campania “Nu trece dincolo!” care are ca scop conştientizarea pietonilor cu privire la riscurile la care se expun atunci când traversează neregulamentar.
Totodata vor fi marcate pe carosabil siluete ale victimelor accidentelor rutiere în zonele unde s-au produs cele mai multe accidente cauzate de pietoni, cu mesajul „Nu trece dincolo!” şi vor fi distribuiţi 11.000 de “fluturaşi” cu mesajul campaniei prin intermediul agenţilor de poliţie rutieră şi a voluntarilor în “punctele negre” precum şi prin intermediul factorilor poştali.
Brigada de Poliţie Rutieră recomandă pietonilor:
• să traverseze strada pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatoarelor “Trecere pentru pietoni”, iar acolo unde sunt instalate semafoare, numai la culoarea verde a acestora;
• să astepte sosirea autobuzului, troleibuzului sau tramvaiului pe trotuar sau pe refugiile special amenajate;
• după coborarea din mijloacele de transport public să nu traverseze prin faţa sau prin spatele acestora. Traversarea se poate face după plecarea lor din statie prin locurile rezervate trecerii;
• să fie precauţi şi atunci când traversează pe trecerile pentru pietoni sau la culoarea verde a semaforului electric. Să se angajeze în traversare numai dacă toţi conducătorii de vehicule au oprit pentru a le acorda prioritate ;
• să fie precauţi când traversează noaptea sau în condiţii de vreme nefavorabilă (ex.:ceaţă, ploaie) pentru că, vizibilitatea redusă sau carosabilul alunecos, pot detemina observarea tarzie a intenţiei de traversare iar spaţiul necesar opririi autovehiculelor se măreşte.