MONITORIZARE Topul celor mai vizibili candidaţi la primării în mediul virtual: Becali devansează pe toată lumea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Campania electorală pentru şefia primăriilor a trecut de jumătate, şi, pe timp ce trece, bătălia devine din ce în ce mai acerbă. Armate de consilieri de imagine, PR sau specialişti în comunicare elaborează strategii cu care candidaţii vor să convingă electoratul că merită să conducă Bucureştiul sau primăriile de sectoare.

Pe lăngă campania electoraşă derulată pe străzile oraşului, mediul online este un teren de război cu potenţial enorm pentru fiecare candidat.

Din studiul jurnaliştilor de la Mediafax, care monitorizează campania electorală în mediul online, se observă un trend ascendent al numărului de apariţii total al principalilor candidaţi incluşi în bătălia pentru Primăria Capitalei faţă de cei din ţară. Surprinzător sau nu, pentru şefia capitalei  Gigi Becali este cel mai present nume în online-ul românesc din toată ţara. 

Astfel, expunerea candidaţilor la primăriile din Bucureşti a crescut cu 45% (de la 3203 la 4645), în perioada 21-27 mai faţă de perioada monitorizată anterior, 14-20 mai. În contrapondere, apariţiile în online ale candidaţilor din ţară au scăzut cu 22%.

În a doua săptămână plină de campanie, Gigi Becali îl surclasează pe Emil Boc în topul celor mai mediatizaţi candidaţi la primărie, acesta din urmă ajungând pe locul doi. Sorin Oprescu, actualul edil al Capitalei îşi păstrează atât numărul de apariţii, cât şi locul în top, urmat de Sulfina Barbu şi Marian Vanghelie.

Mediafax Monitorizare a analizat, în perioada 11-27 mai 2012, aproximativ 57.000 de surse de informare online - site-uri, conturi de twitter, pagini de facebook şi bloguri, urmărind apariţia a 40 de politicieni în articolele difuzate.

Numărul total al apariţiilor în perioada 21-27 mai în comparaţie cu săptămâna 14-20 mai

A doua săptămână a campaniei electorale, 21-27 mai, îl aduce în prim-planul articolelor din mediul online pe Gigi Becali, dar în mare măsură în legătură cu subiecte ce nu ţin direct de campanie, cum ar fi achitarea acestuia în dosarul terenurilor MApN, transferurile de la Steaua sau schimbarea antrenorului Mihai Stoichiţă cu Laurenţiu Reghecampf. 

Cu toate acestea, Gigi Becali a devenit vizibil şi în calitate de candidat la Primăria Capitalei, cu detalii legate de donaţii, de promisiunile de campanie (va face câte zece noi biserici în fiecare sector) şi de poziţia acestuia faţă de problema câinilor vagabonzi. 17% reprezintă procentul apariţiilor lui Gigi Becali din totalul prezenţelor candidaţilor monitorizaţi.

Sorin Oprescu rămâne alături de Nicuşor Dan, unul din candidaţii cei mai echilibraţi în ceea ce priveşte numărul de apariţii de la o săptămână la alta. Cu aproape 550 de apariţii în fiecare săptămână, Sorin Oprescu rămâne în top 3 cei mai mediatizaţi candidaţi la primării. Subiectele în legătură cu care Sorin Oprescu a apărut în mediul online au fost: promisiunile privind tichete valorice pentru pensionari, câinii maidanezi, proiectul satului olimpic la Mogoşoaia, acordarea plachetei Oraşul Bucureşti lui Marin Moraru şi Ion Caramitru, inaugurarea căminului pentru persoane vârstnice, apariţia la emisiunea tv „Alegerile Mihaelei”. Sorin Oprescu a înregistrat şi câteva apariţii cu conotaţie negativă prin mediatizarea în online a declaraţiilor critice ale membrilor PDL, cum ar fi cel ale lui Silviu Prigoană, Elena Udrea şi Silviu Văduva.

Vanghelie conduce la sectoare

Statisticile din săptămâna 21-27 mai pentru candidaţii la primăriile de sector din Bucureşti arată că cei mai mediatizaţi în prima săptămână de campanie şi-au crescut simţitor numărul de apariţii în presa online şi în a doua săptămână monitorizată. 

Creşterea cea mai mare se înregistrează pentru Sulfina Barbu (candidat PDL la sectorul 4) şi Marian Vanghelie (candidat USL la sectorul 5). Sulfina Barbu apare în asociere cu scandalul de la POSDRU şi declaraţiile lui Victor Ponta pe această temă, în legătură cu contestarea legii votului uninominal pur la Curtea Constituţională de către PDL. O mare parte din apariţii sunt legate de atacurile Sulfinei Barbu la adresa USL – „USL candidează la Sectorul 4 cu membri ai grupării interlope Clanul Sportivilor”; „Prin legea USL, Parlamentul va ajunge la 481 de membri”, „Premierul Ponta este într-o mare eroare”.

Numărul total al apariţiilor în perioada 21-27 mai în comparaţie cu perioada 14-29 mai 

În ceea ce priveşte ponderea candidaţilor la primăriiile din Bucureşti (generală şi sectoare), din totalul apariţiilor acestora în săptămâna 21-27 mai, Gigi Becali a înregistrat 26% din totalul apariţiilor, Oprescu 12% , Sulfina Barbu 10% şi Marian Vanghelie 8%. 

Comparativ cu prima săptămână de campanie, 14-20 mai, Silviu Prigoană şi Irinel Columbeanu sunt cei doi candidaţi care înregistrează o scădere a vizibilităţii în presa online.

Campania electorală pentru primării se desfăşoară timp de o lună, în intervalul de timp cuprins între 9 mai şi 9 iunie. O zi mai târziu, pe 10 mai, cetăţenii vor vota pentru un nou primar.

adevarul.ro îţi va prezenta în campania electorală cele mai interesante informaţii din București despre campanie, alegeri şi candidaţi. Pe adevarul.ro vei putea afla in timp real informaţii despre rezultatele alegerilor locale 2012.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite