Bucureşti, port la Dunăre

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a arătat, ieri, în cadrul Forumului de Infrastructură, că oraşul pe care-l administrează ar putea deveni port la Dunăre.

Clădiri verzi şi transport eco

Forumul Internaţional "Infrastructura, Dezvoltarea Urbană & Arhitectura de Interior" are loc astăzi şi mâine la Bucureşti

Forumul Internaţional de Infrastructură a fost organizat de Forum Invest şi susţinut de ziarul „Adevărul“ şi revistele „Forbes România“ şi „Foreign Policy“ - publicaţii ale Adevărul Holding.

Primarul Bucureştiului aşteaptă o lege specială a Capitalei pentru a relua proiectul Canalului Dunăre-Bucureşti, care va fi construit în parteneriat public privat. Bugetul pentru acest proiect este estimat la aproximativ 800 de milioane de euro.

„Grosso modo, aş zice că acest proiect ar costa undeva la şapte-opt sute de milioane de euro, în orice caz mai puţin de un miliard - totul depinde de ce fel de investiţii punctuale vor fi acolo“, a spus primarul Capitalei. El este convins că demararea şi apoi finalizarea lucrărilor va aduce un boom economic cel puţin pentru sudul ţării, dacă nu pentru toată România.

Din datele Institutului de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA), proiectul poate fi inclus în cadrul Zonei metropolitane a Bucureştiului, iar execuţia sa ar putea dura patru ani. Canalul Dunăre-Bucureşti ar face legătura între porturile din sudul Capitalei, Olteniţa şi Giurgiu.

Dezbateri despre ecologie şi infrastructură

În cele două zile cât a durat Forumul de Infrastructură, au fost dezbătute subiecte fierbinţi pentru România. Invitaţi de marcă din străinătate, miniştri, primari, arhitecţi au vorbit despre problemele de infrastructură şi dezvoltare ecologică. Ieri, priorităţile zilei au fost discuţiile despre clădirile verzi şi transportul ecologic, precum şi despre managementul deşeurilor şi iluminatul „verde“. Energia regenerabilă a fost un alt punct pe lista dezbaterilor în cadrul Forumului Internaţional.

„Trebuie să atragem mai multe investiţii pentru a produce energie alternativă, altfel preţul energiei, în general, va creşte foarte mult. Oricum, avem o capacitate extraordinară de a atrage investitori. Deja avem o companie în Satu Mare care produce panouri solare. Investitorii trebuie să fie siguri că vor primi certificate de atestare, pentru că asta e principala lor nesiguranţă“, a declarat, ieri, Laszlo Borbely, ministrul Mediului şi Pădurilor, în cadrul Forumului.

Autostradă în 10 ani

La dezbaterile de ieri, din cadrul Forumului, participanţii au avut în vedere construcţia autostrăzii Nădlac-Constanţa. Previziunile specialiştilor arată că traseul românesc al Coridorului IV European va fi gata abia în anul 2020. Costul total pentru construcţia autostrăzii de pe Coridorul IV pan-european, în lungime de 856 de kilometri (Nădlac-Constanţa), se ridică la 8,58 miliarde de euro, au anunţat oficialii Ministerului Transporturilor în prima zi a Forumului de Infrastructură.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite