Bucureşti: Trenul Galben a ajuns un morman de fiare vechi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Garniturile de metrou de tip vechi, construite la Arad au pierdut definitiv lupta cu modernele trenuri Bombardier aduse de la Montreal. Pentru a face loc noilor vagoane, Metrorex încearcă să scape de cele îmbătrânite şi le vinde la kilogram comercianţilor de fier vechi.

„Costurile cu întreţinerea vagoanelor vechi sunt extrem de mari. Am analizat şi varianta modernizării lor, dar nu se merită. Mai bine cumpărăm garnituri noi. Pe cele vechi, construite în anii ’70 – ’80, încercăm să le vindem, prin licitaţie, firmelor care valorifică fierul vechi”, ne-a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Conducerea metroului bucureştean a găsit, în acest an, prin intermediul licitaţiilor organizate de Bursa Română de Mărfuri, cumpărători pentru zeci de vagoane scoase din uz, acestea fiind achiziţionate, la preţuri minime, de firme specializate din Galaţi şi Târgu-Jiu.

Următoarea licitaţie publică va avea loc, potrivit site-ului www.licitatiepublica.ro, în data de 23 decembrie 2009, când Metrorex va vinde aproape 1.000 de tone de fier vechi.

Înscrierile se fac la sediul Bursei Române de Mărfuri, garanţia de participare fiind în valoare de 4.350 de euro. În acest moment, în Bucureşti se mai află în circulaţie 57 de trenuri vechi de metrou, acestea urmând să fie scoase din uz în cel mai scurt timp. Un tren de metrou construit în anii ’70 - ’80 la Arad are, în medie, între 35 şi 60 de tone. Metrorex a cumpărat până acum 264 de garnituri noi, alte 26 urmând să fie achiziţionate la începutul anului viitor.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite