Bucureşti: Tren spre aeroport pentru 11 călători

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ruta Gara de Nord - Otopeni, inaugurată cu fast în luna martie, merge în continuare în pierdere. Numai 11 călători erau azi-dimineaţă în trenul ce a plecat din Gara de Nord la ora 8.15, deşi sunt 110 locuri în cele două vagoane.

Traseul feroviar Gara de Nord - Otopeni lansat în luna martie funcţionează în continuare cu foarte puţini călători. Azi-dimineaţă, la ora 8.00, din Gara de Nord s-au urcat în tren numai 11 călători, în condiţiile în care garnitura are 110 locuri.

Trenul a pornit agale 15 minute mai târziu, deplasându-se cu maximum 30 de kilometri pe oră. „Este pentru prima dată când merg cu acest tren. Avem avion către Spania. Am ales trenul în defavoarea maşinii sau a autobuzului, pentru a nu rămâne mai mult decât este cazul în trafic. La această oră este foarte aglomerat“, a spus Rodica Picerea, în vârstă de 27 de ani, din Braşov.

„Merge prea încet“
 Un alt călător, Adriana, în vârstă de 25 de ani, spune că nu este la prima călătorie  cu trenul de Otopeni. „Ceea ce mă deranjează este că trenul nu ajunge direct la aeroport şi sunt nevoită să mă urc în autobuz, la Baloteşti. Părerea mea este că merge şi prea încet. Îmi place totuşi că ajung la aeroport în 45 de minute, aşa cum mi-au spus cei de la biroul de informaţii“, a spus tânăra.

La ora 8.50, garnitura a ajuns în staţia special amenajată pentru acest tren, Punctul de Oprire Otopeni. De acolo, cei 11 călători au luat microbuzul spre aeroport şi zece minute mai târziu autovehiculul a ajuns la Terminalul Plecări din Otopeni.

Garnituri reduse şi număr mic de călători
În martie, când a fost inaugurată ruta, reprezentanţii CFR estimau un număr de 4.000 de călători pe zi. Începând din mai, conducerea CFR a decis să fie anulate cursele de la ora 21.15 şi 22.15, cu plecare din Gara de Nord înspre Aeroportul Otopeni. Au fost anulate şi trenurile retur, corespunzătoare acestora, cele care sosesc în Gara de Nord la ora 23.04, respectiv la 23.52. Astfel, mai sunt numai 32 de garnituri tur-retur.

În luna mai trenul avea 260 de călători pe zi, mai puţin de 10% din numărul călătorilor estimaţi. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, declara în vară că acest tren merge în pierdere şi va fi desfiinţat. Cu toate acestea, CFR nu se îndură să renunţa la rută, deşi odată cu deschiderea pasajului de la Băneasa, mijloacele de transport ale RATB merg direct spre aeroporturi, fără a mai ocoli sau a sta la stop, aşa că teoretic ajung mai repede.

,,Nu mai dăm nicio informaţie!“

Solicitaţi să comenteze pentru „Adevărul de Seară“ profitabilitatea rutei Gara de Nord - Otopeni, oficialii CFR au refuzat. „Suntem ocupaţi cu redactarea dreptului la replică către «Adevărul» şi «Click!». Nu mai dăm nicio informaţie, fără mai multe semnături de la conducere“, a spus unul dintre reprezentanţii Biroului de presă al CFR.

Ziarul „Adevărul“ a demarat o campanie de presă prin care arată cum profită CFR de banii călătorilor fără a le oferi servicii pe măsură: întârzieri de ore în şir, bilete scumpe şi prelungirea duratei călătoriilor, în noul mers al trenurilor.




București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite