Sistemul de scurgere, prima hibă a Pasajului Basarab

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Apele pluviale de pe pod se scurg prin nişte ţevi de jumătate de metru direct în capul oamenilor care trec pe sub pod. Reprezentanţii Primăriei Capitalei spun că ştiu de această problemă care provine încă din faza de proiect a pasajului şi că s-au apucat deja să o remedieze.

Nici nu s-a inaugurat Pasajul Basarab, că au şi apărut primele probleme. Apa care se strânge pe pod se scurge prin nişte ţevi de aproximativ jumătate de metru, fixate pe marginea pasajului, direct pe pietoni şi pe maşinile din trafic.

GALERIE FOTO Cum se vede Bucureştiul de pe cel mai lat pod din Europa

Oamenii care trec zilnic prin această zonă se plâng de faptul că unele dintre aceste scurgeri sunt situate chiar deasupra intersecţiilor sau în dreptul trecerilor de pietoni. „Apa care se strânge pe pod, aşa mizerabilă şi plină de tot felul de gunoaie, ajunge prin acele ţevi scurte direct pe pamânt formând adevarate cratere, împroşcând totul în jur pe o rază de câţiva metri sau pe carosabil. În unele locuri apa cade de-a dreptul pe autovehiculele care trec sau staţionează la semafor sub pod“, a explicat, într-o sesizare postată online, Laurenţiu Napotean, unul dintre bucureştenii care trec des prin zonă.


Carosabilul, făcut ţăndări

Reprezentanţii Primăriei Generale spun că ştiu despre această problemă şi că lucrează deja la remedierea ei. „Am discutat despre acest aspect într-una din şedinţele de acum două săptămâni. Iniţial, aşa au fost proiectate scurgerile, dar vom face câteva modificări. În zonele în care apa ajunge pe carosabil sau pe pietoni, vom amenaja scurgeri care să ajungă pâna la canalizare, dar nu vom face asta pentru toate, pentru că presupune o investiţie suplimentară“, a declarat Ion Dedu, directorul executiv al Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei, din cadrul Primăria Municipiului Bucureşti.

El a adăugat că investiţia suplimentară constă în faptul că din ţevile de scurgere mai lungi trebuie să beneficieze de încălzire pe timpul iernii ca să nu îngheţe, iar un astfel de sistem este destul de costisitor.


Inaugurarea, la sfârşitul lunii


„Maşinile ar trebui să înceapă să circule pe pod de la sfârşitul acestei luni, dacă timpul va ţine cu noi. Circulaţia tramvaielor va fi posibilă mai târziu, însă“, a mai zis Dedu.

Edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, anunţa şi el la sfârşitul lunii februarie că lucrările la Pasajul Basarab vor fi finalizate până la sfârşitul acestei luni, în prezent lucrările fiind finalizate în proporţie de aproximatv 98%.

Potrivit machetei iniţiale din 2006, podul pleacă din Bulevardul Titulescu, traversează Calea Griviţei, liniile de cale ferată, Bulevardul Dinicu Golescu, Şoseaua Orhideelor, intersecţia Plevnei-Orhideelor-Giuleşti, ajunge la Podul Grozăveşti şi revine la sol pe Şoseaua Grozăveşti.


București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite