Rădoi de la metrou a oprit RATB-ul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureştenii au fost din nou victimele unui lider de sindicat, Ion Rădoi, care a profitat de nemulţumirile angajaţilor RATB pentru a se “încorona” rege al transportului în comun din Capitală.

Protestul spontan al şoferilor de autobuze, troleibuze şi tramvaie din Bucureşti a lăsat mii de călători în staţiile RATB. Oamenii au fost nevoiţi să ajungă la serviciu pe jos.

După ce terorizat Capitala cu greva de la metrou, din noiembrie 2009, Ion Rădoi, liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrorex, şi-a făcut apariţia ieri, în mijlocul protestatarilor de la autobaza Titan. “Domnul Rădoi a venit să ne înveţe cum să ne spunem problemele către primărie”, a spus unul dintre protestatari.

Prezenţa sindicalistului de la Metrorex, instituţie care nu are nicio legătură cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), pentru simplul fapt că metroul ţine de Ministerul Transporturilor, iar RATB-ul, de Primăria Capitalei, s-a lămurit imediat după oprirea grevei. Însuşi Ion Rădoi a explicat: sindicaliştii RATB care şi-au renegat liderii vor fuziona cu cei de la metrou, un protocol în acest sens fiind deja înregistrat legal. „Vom fuziona, există deja înregistrată structura sindicală comună, au ieşit actele de o săptămână şi ceva. Le am în geantă“, a spus Ion Rădoi, la plecarea de la autobaza Titan.

Transportul, la mâna unui om

Astfel, Ion Rădoi a devenit, începând de ieri, omul care poate opri tot ceea ce înseamnă transport în comun în Bucureşti. Surse din cadrul Primăriei Capitalei susţin că edilul-şef Sorin Oprescu nu ar fi fost străin de manevrele din spatele unui protest haotic ce a paralizat Capitala. De asemenea, nici primarul sectorului 5, Marian Vanghelie, nu a lipsit de la adunarea angajaţilor RATB din autobaza Titan, spun şefii altor autobaze ale regiei.

Primarul Capitalei, care a fost negociatorul principal al zilei de ieri şi care a demonstrat la televizor cum se opreşte un protest, le-a promis nemulţumiţilor mai nimic: salariile rămân la fel, iar orele suplimentare nu se mai pot plăti ca înainte.

Cei aproximativ 1.000 de angajaţi RATB şi-au reluat activitatea după mai bine de 24 de ore de la momentul când au început protestul la autobaza Titan. “Am primit în plus două grile (două niveluri în grila după care este salarizat personalul RATB  n.r.). În medie, două grile înseamnă 160-180 de lei. În plus, ni s-a promis că sporurile de vechime şi muncă grea nu vor mai fi incluse în salariu, ci vor fi acordate separate”, a declarat unul dintre protestatari, la plecarea din autobaza Titan.


București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite