Parcarea navetiştilor, 12 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prima parcare destinată navetiştilor va fi amplasată lângă terminalul Aeroportului Băneasa. Va fi primul sistem „Park&Ride“ din ţară, va cuprinde 400 de locuri de parcare, iar accesul se va face pe bază de abonament RATB sau Metrorex.

Municipalitatea a anunţat că luna aceasta ar trebui să înceapă lucrările la primul sistem de parcare destinat navetiştilor. Parcarea „inteligentă“ de tip „Park&Ride“ va fi construită în nordul Capitalei, între gardul Romaero şi capătul de linie al tramvaiului 5. Aceasta are rolul de a descongestiona traficul şi de a ajuta navetiştii care, în prezent, îşi lasă maşinile pe bulevarde sau pe străduţe, să-şi continue călătoria până la serviciu cu un mijloc de transport în comun. „Proiectul este gata, s-au dat şi semnăturile, iar luna aceasta ar trebui să înceapă lucrările de amenajare“, a spus Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei a Primariei Municipiului Bucureşti.

Parcarea costă 12 milioane de euro

Pentru ca navetiştii să îşi poată lăsa maşinile în această parcare, aceştia nu trebuie decât să deţină abonament RATB sau Metrorex, pentru a demonstra că îşi continuă călătoria către locul de muncă cu mijloacele de transport în comun. Maşinile vor fi parcate cu ajutorul lifturilor sau al rampelor.
„Va avea cinci etaje, iar la parterul imobilului vor fi linii de tramvai si de autobuz. Structura este din oţel şi beton, iar lucrările de amenajare vor dura 18 luni“, a mai spus Ion Dedu.



FOTO: Parcarea va fi supraetajată şi dotată cu lifturi

Amenajarea parcării face parte din proiectul de reabilitare a Bulevardului Aerogarii, care costa aproximativ 45de milioane de lei.
„Cum depistăm alte zone cu probleme le includem pe liste. Le vom lua în calcul pe cele cu metrou“, a adăugat Dedu. Lucrarea la un astfel de sistem implică costuri între 8.000 de euro şi 20.000 de euro pentru un singur loc de parcare, acestea incluzând utilităţile şi variind în funcţie de dotări.

Dezavantajul: nu este metrou în zonă

Deşi parcarea va fi utilă şoferilor navetişti, există şi dezavantaje. În zona Băneasa şoferii nu au nicio legătură directă cu metroul. Aceştia vor fi nevoiţi să utilizeze mijloacele de transport în comun de la suprafaţă, până la prima staţie de metrou. Ca mijloace RATB navetiştii au la dispoziţie tramvaiul 5 şi autobuzele 148, 149, 131, 301, 304, 335, 780, 783.

Următoarele zone pe care reprezentanţii Primăriei le au în vedere pentru montarea de astfel de sisteme mai sunt Pantelimon, la capătul liniilor RATB din zonă, Barajul Dunării şi IMGB. „Cum depistăm alte zone cu probleme le includem pe liste. Le vom lua în calcul pe cele cu metrou“, a adăugat Dedu.

Parcarea va fi supraetajată şi dotată cu lifturi
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite