Parcare interzisă pe ceas, în Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proiectul-pilot de restricţionare a parcării pe timpul zilei, început în centrul Bucureştiului, va fi extins şi pe alte mari bulevarde.Şoferii care ajung pe Bulevardul Ion Mihalache nu mai pot parca, între Piaţa Victoriei şi strada Turda, în intervalul orar 7.30-19.30. 

Cozile interminabile din intersecţiile mari reprezintă o problemă cel puţin la fel de mare ca lipsa locurilor de parcare pentru şoferii bucureşteni. Prin încercarea de a rezolva una dintre situaţii, Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) o înrăutăţeşte pe cealaltă.

Hotărârea de a ridica maşinile parcate pe Bulevardul Ion Mihalache, din sectorul 1, nu-i încântă deloc pe cei care lucrează sau locuiesc în zonă. „Sunt de acord cu ridicarea maşinilor atâta timp cât există o alternativă pentru noi, şoferii, dar sunt convins că tot noi vom avea de suferit“, a spus Ciprian Pătraşcu, un şofer în vârstă de 23 de ani.

Pe de altă parte, parcarea maşinilor pe bulevard îngreunează traficul. „Nici nu pot vira la dreapta pe intermitent în intersecţia cu Bulevardul Mareşal Averescu, din cauza celor parcaţi aici. Cred că decizia Primăriei este una justificată“, a spus Mirela Munteanu.

Ion Dedu, şeful Direcţiei deTransporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din PMB, spune că decizia, care este deocamdată temporară, ar trebui să rămână definitivă şi să se aplice şi pe alte bulevarde ale Capitalei.

„În două-trei săptămâni sperăm să ajungem la nişte concluzii care să ne ajute să rezolvăm şi situaţiile asemănătoare de pe alte străzi“, a declarat Dedu. Eficienţa proiectului-pilot se va vedea atunci când numărul de maşini care tranzitează zona să depăşească 600 pe oră, iar timpul petrecut în trafic al mijloacelor de transport în comun să se reducă cu 10 minute.

Maşinile vor fi ridicate
Reprezentanţii Brigăzii de Poliţie Rutieră (BPR) spun că zona este una în care mijloacele de transport în comun au de suferit de pe urma acestui fenomen. „Este o zonă cu probleme. De multe ori oamenii parchează chiar în staţiile RATB, iar autobuzul trebuie să staţioneze pe banda a doua se crează ambuteiaje. Să sperăm că prin această măsură se reduce numărul accidentelor şi se fluidizează traficul“, a spus agentul-şef principal Marian Barbu.

El a precizat că în cazul celor care vor parca în intervalul 7.30 – 19.30 se vor lua măsuri graduale. „Se începe de la avertizări, după care se trece la sancţionarea contravenţională, iar dacă este nevoie se poate ajunge şi la ridicarea maşinii“, a mai spus Barbu.

Următoarele zone vizate pentru introducerea restricţiilor sunt Pasajul Victoria-Bulevardul Barbu Văcărescu, Bulevardul Ferdinand-Şoseaua Mihai Bravu şi pe Şoseaua Alexandriei.

Exemplu european
În Salonic, Valencia sau Viena se poate parca pe bulevardele principale doar contra cost sau deloc, evitându-se astfel ambuteiajele din marile intersecţii.
Conform Primăriei din Viena, în districtele din centrul oraşului se poate parca pe spaţiul public cel mult două ore contra-cost, de luni până vineri, între orele 9.00 şi 22.00.

În anumite zone centrale se plăteşte pentru parcare şi sâmbăta dimineaţă. Reglementările de parcare sunt semnalizate de la intrarea în aceste districte, iar preţul este de 0,60 euro pentru o jumătate de oră. Riveranii plătesc o taxă specială şi primesc un tichet care se lipeşte de parbriz. Amenzile pentru nerespectarea acestor reguli pornesc de la 21 euro, dar se poate ajunge şi până la ridicarea maşinilor.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite