Opt ore la coadă la bariera din Pipera

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nu mai puţin de 50 de trenuri trec în medie, pe zi, peste şoseaua Petricani, obligând şoferii să zeci de minute. Soluţia ar fi construirea unui pasaj suprateran. Deşi planul există, iar Uniunea Europeană ne-a dat banii, autorităţile se împiedică în avize.

Galerie cu barierele cele mai aglomerate

Bariera care leagă Voluntariul de Bucureşti, în zona şoselei Petricani, ţine şoferii în loc zeci de minute în fiecare zi. „Mi s-a întâmplat, într-o dimineaţă, să aştept 40 de minute. S-a ridicat bariera pentru un minut şi apoi s-a coborât la loc. Se formează cozi care depăşesc linia de centură spre Tunari, iar în partea cealaltă coada ajunge până în Lacul Tei”, povesteşte Marius Ilie, şofer care tranzitează zona.

Din păcate, omul nu a nimerit doar o zi ghinionistă, coşmarul repetându-se zilnic, aşa cum reiese din datele furnizate de Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A. „Între staţiile Pantelimon şi Pasărea circulă zilnic, în medie, 26 de trenuri de călători şi 24 de trenuri de marfă”, spun reprezentanţii instituţiei. Potrivit acestora, şoferii au cel mai mult de aşteptat, adică în jur de 20 de minute, în cazul trenurilor de marfă. „În cazul trenurilor de călători, media de aşteptare este de 5-7 minute”, ne-au declarat reprezentanţii CFR.

Bani există, lipsesc avizele

În urma unui calcul simplu, rezultă un timp de aşteptare de opt ore pe zi pentru şoferi. Ruta alternativă ar fi şoseaua Pipera- Tunari traversată şi ea de linia ferată care însă beneficiază, de anul trecut, de un pasaj suprateran. Abuteiaje se crează însă şi aici pentru că podul are patru benzi, câte două pe sens, dar se revarsă într-o şosea cu câte o bandă.

Adevărata rezolvare a problemei este construirea unui nou pasaj în zona Petricani. Primăria Voluntari are un astfel de plan, încă de acum trei ani de cînd a început construcţia pasajului Pipera Tunari, are şi finanţare, însă nu se poat apuca de treabă pentru că lipsesc nişte avize necesare eliberării unui PUZ.

„Ne mai trebuie avize de la Mediu, de la Electrica pe care sper să le obţinem în câteva zile. Apoi va trebui să organizăm licitaţie pentru lucrare şi cred că în primăvara anului viitor ar putea începe construcţia pasajului”, ne-a declarat Speranţa Cliseru, şeful Direcţiei de Utilităţi Publice în Primăria Voluntari. Suma totală la care va ajunge pasajul este de aproximativ 12 milioane de euro.
 
Este cea mai idioată barieră din tot Bucureştiul. Se pune din jumătate în jumătate de oră pentru orice locomotivă” - Paul Mihnea, şofer

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite