Bucureşti: În sfârşit: mâine se deschide pasajul Pipera-Tunari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce autorităţile vor tăia panglica, la ora 10.00, şoferii vor putea circula pe mult-aşteptatul pasaj. Trebuia sa fie gata încă de acum un an, însă multiplele erori de construcţie au amânat inaugurarea pasajului şi i-au mărit costurile. De mâine însă, şoferii nu vor mai sta la barieră.

De mâine, şoferii nu vor mai sta zeci de minute în faţa barierei de la calea ferată aşteptând să treacă trenul de Constanţa. Problemele podului, care trebuia deschis încă din noiembrie, anul trecut, s-au rezolvat. „Acum podul este în ordine, este luminat, iar problema cu preluarea apelor pluviale s-a rezolvat”, ne-a declarat Dan Răşică, purtătorul de cuvânt al Primăriei Voluntari.

Pasajul, care face trecerea peste calea ferată Bucureşti-Constanţa şi leagă sectorul 2 de oraşul Voluntari, va rezolva o parte din problemele de trafic din nordul Capitalei, însă pentru ca circulaţia să se desfăşoare în condiţii optime, sunt necesare şi alte lucrări. „Avem în vedere lărgirea la patru benzi, câte două pe sens a şoselei Pipera-Tunari. Proiectul este finalizat, iar la începutul anului viitor vor începe lucrările”, ne-a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Cristache Rădulescu.

De asemenea, primăria Voluntari are în plan efectuarea unei noi pasarele, la Petricani, asemănătoare cu cea proaspăt finalizată la Pipera. În momentul de faţă se lucrează la lărgirea la patru benzi a şoselei Iancu Nicolae. „Când toate aceste lucrări vor fi finalizate, problema traficului în zonă va fi rezolvată”, promite Rădulescu.

Podul cu ghinion


Construcţia pasajului a început în 2007 şi trebuia finalizată în noiembrie 2008. Din cauza unor erori de proiectare, pasajul a avut o întârziere de un an, iar costurile lui s-au dublat ajungând la aproximativ 11 milioane de euro. O primă eroare a fost faptul că nu s-a ştiut de existenţa în zonă a unor conducte Apa Nova şi reţele de gaz. Mutarea acestora a necesitat o suplimentare a fondurilor şi amânarea termenului de finalizare din noiembrie 2008 în iunie 2009.

Lucrările au fost apoi din nou întârziate din cauza liniilor de înaltă tensiune, de lângă calea ferată, care erau montate la aceeaşi înălţime cu podul. A fost necesară devierea în plin sezon estival a trenurilor care plecau spre mare şi montarea unor grinzi de beton care au înălţat pasajul. Ultimele întârzieri au fost cauzate de faptul că stâlpii de iluminat de pe pod nu au fost conectaţi la reţeaua de energie şi existau probleme cu pompele de preluare a apelor pluviale, aceasta însemnând că, în caz de ploaie, pe pod s-ar fi format bălţi.

Pasajul are două benzi pe sens, o lungime de 232,39 metri, o lăţime de 18,6 metri, două trotuare de 1,5 metri şi parapeţi pietonali, iar rampele de acces au o lungime de 181,2 metri. Pasajul este iluminat, are sisteme de semnalizare şi parcaj.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite