Bucureşti: Craterele din Capitală, la fel ca gropile din Chile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asfaltatorii primarului Oprescu au acoperit doar craterele de pe marile bulevarde ale Bucureştiului, lăsând gropile mici şi dese în calea maşinilor. Chiar dacă ar fi trebuit să muncească 24 de ore din 24 pentru a termina de plombat străzile, asfaltatorii s-au odihnit ieri.

În weekend, primarul general a bătut oraşul în lung şi-n lat pentru a vedea cum şi-au făcut treaba firmele de asfaltare. La final s-a declarat mulţumit de de faptul că marile gropi au dispărut de pe marile artere, dar a recunoscut că mai există zone unde şoferii ar putea avea probleme. Reprezentanţii Administraţiei Străzilor se apără şi spun că prioritate au avut doar craterele care puneau în pericol siguranţa circulaţiei.



Lamentări în trafic

Deşi termenul de reabilitare a străzilor distruse de zăpadă şi îngheţ a expirat sâmbătă, şoselele sunt încă brăzdate de gropi. Mai mici, e drept, însă numeroase. Spre exemplu, în zona Mănăstirii Caşin, asfaltatorii au plombat majoritatea gropilor, însă în urma lor au rămas altele, care încurcă traficul.

Şi pe Bulevardul Iuliu Maniu situaţia era aceeaşi. “Au uitat să mai repare strada de câţiva ani. Iarna asta gropile au devenit şi mai periculoase. Ne rupem maşinile în ele”, a spus Corneliu Tănase, locuitor de pe Strada Cetatea de Baltă din sectorul 6. Chiar şi şoferii cu maşini de teren se plâng de starea drumurilor din Bucureşti. “Abia reuşesc să ajung cu maşina de teren până în faţa casei. Nici nu am unde să parchez din cauza gropilor”, a spus şi Bogdan Leonte, un alt şofer din Bucureşti, care locuieşte în Militari.

image



Deşi craterele au dispărut sub plombe, gropile rămase neacoperite cu asfalt continuă să trimită şoferii în service. “Am dat într-o groapă zilele trecute: nu era mare, dar era adâncă şi mi-a rupt maşina. Am scos din buzunar câteva milioane s-o repar, dar n-am ce face!”, a spus Dragoş, un şofer din Bucureşti.  Conducătorii auto care cunosc bine oraşul ocolesc străzile unde gropile au rămas sau recomandă autorităţilor locale ca, până când termină de asfaltat, să realizeze o hartă cu locurile care trebuie evitate.

“70% din gropile mari, asfaltate”

“Au fost astupate aproximativ 70% dintre gropile mari. Mă refer strict la ele, pentru că gropi mici sunt nenumărate. Termenul pe care l-a pus primarul Capitalei era pentru cele mari, care pun în pericol siguranţa circulaţiei”, a declarat directorul Administraţiei Străzilor, Alina Roman. Ea a mai subliniat că se lucrează 24 de ore din 24 pe toate cele 498 de artere pe care le administrează Primăria Generală.

În ciuda asigurărilor sale, ieri-dimineaţă, echipele de asfaltare lipseau cu desăvârşire de pe străzi, semn că şi-au luat o zi de relaxare după ce şi-au făcut parţial treaba. Nu se lucra pe nicio arteră de circulaţie, deşi traficul din oraş era lejer şi s-ar mai putut plomba din gropi. În acest ritm, n-ar fi exclus ca astfaltatorii să ajungă la vorba lui Oprescu, care spunea că astuparea gropilor s-ar putea termina abia prin 2017.

Sute de străzi în programul de reabilitare

Potrivit Alinei Roman, şefa Administraţiei Străzilor Bucureşti, un număr de 53 de străzi vor fi reabilitare în perioada 2010-2011, iar alte 54 sunt incluse în programul de reparaţii de anul acesta. Pentru alte 96 de străzi din Capitală vor fi organizate licitaţii de întreţinere, iar la 54 se vor executa lucrări  de reabilitare a liniilor de tramvai.

image
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite