Bucureşti: Greşeala primarului,scăparea şoferilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din cauza unei erori de redactare în proiectul propus de Oprescu, ridicarea maşinilor de pe marile bulevarde ale Capitalei este în continuare ilegală şi poate fi uşor atacată de şoferi.Deşi ştie că bucureştenilor li se ridică ilegal maşinile de pe arterele administrate de municipalitate, Oprescu a prezentat luni acelaşi proiect prost redactat şi vechi de anul trecut, care a fost respins. A patra oară!

Faptul că firmele angajate de primăriile de sector să ridice maşinile staţionate neregulamentar acţionează ilegal pe marile bulevarde, aflate în administrarea municipalităţii, nu este o noutate, toţi consilierii fiind de acord că această practică trebuie să înceteze.

În acest spirit, primarul Sorin Oprescu a introdus din nou pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu „Hotărârea privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea autovehiculelor sau remorcilor staţionate neregulamentar pe drumurile publice din Municipiul Bucureşti”. 

Nicăieri, însă, în cuprinsul hotărârii nu se specifică despre ce fel de drumuri publice este vorba, dacă se face referire la arterele principale sau la străduţele administrate de primăriile de sector, acolo unde firmele de ridicări de maşini pot acţiona, potrivit unor hotărâri de consiliu locale.

Consilierul PDL Roxana Cosma i-a atras atenţia primarului că aprobarea unei astfel de hotărâri ar atrage după sine acţionarea în judecată a Consiliului Municipal de către firmele angajate deja de primăriile de sector, care au în vigoare contracte valabile cel puţin cinci ani.

„Hotărârea este redactată defectuos, nu se înţelege dacă firma ce urmează să fie angajată de Primărie va acţiona pe întreg municipiul sau doar pe străzile administrate de Primăria Municipiului Bucureşti”, a declarat, în şedinţă, Cosma.

Ilegal sau insuficient?

De asemenea, în proiectul lui Oprescu, la expunerea de motive se precizează că „până în prezent a fost organizată activitatea de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a autovehiculelor staţionate neregulamentar, de către autorităţile administraţiei publice locale ale sectoarelor 2, 3 şi 6, insuficientă însă pentru a acoperi întreaga cazuistică”.

Proiectul este în afara realităţii, deoarece, în prezent, fiecare primărie de sector, excepţie făcând sectorul 5, are propria firmă de ridicat maşini.

Aşadar, potrivit proiectului, Oprescu doreşte înfiinţarea a încă unei firme deoarece cele existente nu fac faţă, nicidecum pentru că ele acţionează ilegal.

Ca răspuns la întrebările consilierilor, Sorin Oprescu şi-a arătat nemulţumirea că acest proiect a mai fost respins deja de „patru sau cinci ori”.

„Nu deranjez pe nimeni politic, doresc ca această activitate să fie desfăşurată de firma Ciclop, care este a noastră, iar maşinile vor fi tractate, nu ridicate”, a precizat Oprescu, declarând apoi, în faţa presei că „politicul dictează administrativul. Se găsesc chichiţe ca să pună piciorul pe frână. În primele şedinţe voi introduce din nou proiectul pe ordinea de zi”.



București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite