Fly Taxi nu a rezistat în afara aeroportului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania de taximetrie este în pragul falimentului la doar cinci luni după ce a pierdut monopolul din parcarea Aeroportul Internaţional Henri Coandă.Patronul firmei Fly Taxi, Fernando Enciu, susţine că a ajuns la insolvenţă din cauză că „noi suntem singura companie care îşi achită TVA-ul şi celelalte taxe la timp”. 

Unicul operator care oferea servicii de transport persoane în regim de taxi la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Fly Taxi, a fost înlocuit la 1 februarie, anul acesta, cu 13 firme de taxi şi 57 de particulari. Tot atunci s-a stabilit că tariful practicat de taximetrişti nu poate depăşi 3,5 lei pe kilometru.

Pierderea monopolului de la aeroport, după cinci ani „de domnie“, a adus în nici cinci luni la sapă de lemn Fly Taxi, patronul Fernando Enciu cerând insolvenţa firmei la Tribunalul Bucureşti, într-un dosar înregistrat la 16 iunie.

Chiar dacă regimul de lucru al companiei s-a schimbat, şoferii de la Fly luând şi curse în Capitală, nu numai de la aeroport, tariful a rămas la 2,99 de lei. În condiţiile în care majoritatea firmelor de taxi care activează în Bucureşti practică un tarif de 1,39 de lei pe kilometru, şoferii de la Fly Taxi, care nu prindeau prea multe curse, s-au orientat către alte companii de profil.

Nu s-a adaptat
Preşedintele Camerei Taximetriştilor din Bucureşti, Vasile Ştefănescu, a declarat ieri, pentru „Adevărul”, că motivele falimentului firmei Fly Taxi ţin de pierderea exclusivităţii de la aeroport. „Enciu a fost titular patru-cinci ani la Aeroportul Otopeni şi nu s-a orientat şi către alte pieţe. Nu s-a dezvoltat pe piaţa din Bucureşti şi nici nu s-a adaptat la noile reguli de la aeroport, după ce a rămas cu doar 70 de ecusoane din 250“, a spus Ştefănescu.

El a adăugat că şi cealaltă companie de taximetre a lui Enciu se află într-o situaţie asemănătoare. „Perfect Taxi e şi ea pe ducă. Eu i-am cedat acţiunile pe care le aveam la această firmă în urmă cu trei ani şi a reuşit în timpul ăstă să o aducă la faliment“, a conchis preşedintele Camerei Taximetriştilor.

Cinci ani stăpân la aeroport
Fly Taxi a deţinut monopolul serviciilor de taximetrie la aeroportul din Otopeni timp de peste cinci ani, în urma unei licitaţii controversate, câştigate în 2004. La data respectivă, a fost singura companie de taximetre care ar fi respectat cerinţele caietului de sarcini al licitaţiei pentru cele 250 de permise de acces pentru taxiuri în Aeroportul Otopeni.

Patronul Fly Taxi spune că acum a cerut insolvenţa nu din cauză că firma lui nu mai este singura care operează în faţa aeroportului, ci din alte motive. „Nu am deţinut niciun monopol, am obţinut licenţele tot în urma unei licitaţii. În prezent, noi suntem singura companie care îşi achită TVA-ul şi celelalte taxe la timp“, a explicat Enciu.

El a explicat şi că nu ar fi avut probleme din cauza concurenţei, dar că numărul de clienţi s-a diminuat pentru că taxiurile lui trebuie să aştepte în coloană ca să fie ocupate. „Lumea vrea să ia Fly Taxi, pentru că oferim nişte condiţii deosebite, dar, conform noilor reguli, trebuie să aştepte până când ajunge în faţa coloanei de taxiuri o maşină de-a noastră ca să o poată lua“, a precizat Fernando Enciu.

Independenţii ameninţă cu greva
Nu doar filmele mari de taxi au probleme în această perioadă. Taximetriştii independenţi au anunţat ieri că, dacă vor creştele taxele pentru Persoanele Fizice Autorizate (PFA), vor începe protestele de la 1 iulie.

„În Bucureşti sunt 4.700 de taximetrişti independenţi, iar aici este cel mai mic tarif pe kilometru din ţară. Dacă se va merge în continuare pe acest tarif, 80 la sută dintre ei vor trebui să-şi închidă activitatea“, a spus Viorel Radu, preşedintele Asociaţiei pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI).

Ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu, a anunţat impozitarea cu 16% a veniturilor din drepturi de autor, activităţi bursiere, a dobânzilor produse de depozitele bancare, a persoanelor fizice autorizate.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite