Distigaz facturează căldura vara, dar nu iartă întârzierile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Locuitorii unui bloc din Capitală au plătit în luna iulie pentru încălzirea apartamentului. În schimb, o familie care nu au putut achita deodată o regularizare de 1.800 de lei stă din luna aprilie fără gaz.„Victimele” nu pot găsi rezolvare nici la Protecţia Consumatorului, deoarece contracte făcute de GDF SUEZ Energy România, fostul Distrigaz, sunt în avantajul lor.

GDF SUEZ Energy România face legea în casele bucureştenilor, fie vară, fie iarnă. Încasează bani pentru căldură vara şi justifică simplu că a fost eroare de citire a contorului, dar, pe de altă parte, nu reia furnizarea gazului unui client care achită „în rate” o factură uriaşă.

Cazul celor care s-au trezit cu facturi la căldură în timp ce afară erau 38 de grade Celsius a fost înregistrat în cartierul Bucureştii Noi. “Abia aşteptam să vină vara ca să plătim mai puţin la întreţinere. Astă iarnă, pentru un apartament de două camere în care stau singură, plăteam câte 300 de lei pe lună”, poveşte Carmen Gavrilă, locatară a blocului A3 de pe strada Băiculeşti nr 5 din sectorul 1.

Femeia, pensionară, n-a scăpat de factura la căldură nici măcar în prima lună de vară, iunie, când a plătit 216 de lei la întreţinere, din care 122 de lei pentru încălzirea locuinţei.

Luiza Mutu stă într-o garsonieră de 25 de metri pătraţi, în acelaşi imobil de pe strada Băiculeşti. Tânăra plătea întreţinerea în lunile de iarnă 310 lei, iar în luna iunie a plătit 211 de lei întreţinerea, din care 75 de lei căldura.

S-a citit greştit contorul
La parterul blocului, printr-o notă, administratorul Cristian Ioniţă explică decontul lunii iunie. “Datorită unei erori generate de către personalul Distrigaz Sud- Serviciul Citire Contori, din data de 17 martie 2010 indexul înregistrat de către contorul de gaze naturale de la centrala termică a fost citit greşit”, se arată în notă.

“Şi, dacă ne spun acum că ceea ce am plătit în plus se va lua în considerare la facturile următoare, poate că mie nu îmi convine deloc. Sunt chiriaş şi, dacă aş pleca din acest apartament, cine mi-ar mai da banii înapoi?”, a mai spus şi George, un alt locatar din imobilul facturat la clădură vara.

Recalculare de 1.800 de lei
În timp ce încasarea în plus este binevenită şi acceptată de clienţii care nu au încotro, beneficiarul GDF SUEZ Energy România se arată de neclintit în cazul celor care nu plătesc regularizările apărute din senin.

„Mi-a venit o factură de 1.800 de lei în luna aprilie. Am crezut, evident, că este o greşală. Dar, când am fost la Distrigaz (GDF SUEZ Energy România n.r.), am aflat că s-a făcut regularizare şi că s-a adăugat facturii normale ceea ce nu au citit pe contoar în lunile din iarnă”, a spus Delia, chiriaşă într-o casă de pe strada Mircea Vulcănescu, sector 1.

Ea adăugat că, după ce a plătit iarna facturi a câte 300 de lei doar pentru gaz, nu a reuşit să achite complet cei 1.800 de lei. Gazul i-a fost tăiat şi abia în luna următoare a reuşit să plătească 1.000 din cei 1.800. „Nici atunci nu m-au reconectat, pentru că o pot face doar dacă achit tot”, a conchis Delia.

OPC-ul n-are soluţii concrete
Bucureştenii care s-au trezit cu facturi umflate trebuie să se prezinte pe strada Transilvaniei nr. 2 cu contractul încheiat cu GDF SUEZ Energy România, cu factura umflată, precum şi cu orice fel de act care dovedeşte abuzul. De asemenea, în cazul în care oamenii nu pot plăti dintr-un foc facturile uriaşe ce rezultă din urma regularizării, autorităţile îi trimit la contract.

„Dacă în contract se specifică faptul că nu li se vor furniza utilităţile până la plata integrală a facturii, atunci operatorul economic nu poate fi sancţionat”, a precizat Irina Dinu, purtătorul de cuvânt al Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor. De la începutul anului şi până acum s-au primit 11 reclamaţii cu privire la serviciile GDF SUEZ Energy România, din care doar două au fost întemeiate. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite