De ce e amânată a opta inaugurare la Basarab

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inaugurarea Pasajului Basarab, anunţată de primarul Oprescu pentru sfârşitul acestei luni, este amânată pentru simplul fapt că nu s-au terminat lucrările. Edilul-şef a justificat însă amânarea prin necesitatea de a monta senzori de cutremur pe noul pod.

Zeci de muncitori şi utilaje forfoteau ieri-dimineaţă, pe şantierul de la Basarab. „După ce terminăm de tencuit, pereţii trebuie vopsiţi. Mai avem de lucru până cel puţin la 15 aprilie“, au declarat câţiva angajaţi care lucrau la pod. În replică la urarea „Spor la treabă!”, oamenii ne-au spus „Nu ne dorim spor la treabă că mai avem o grămadă!“.

image
image
image

În prezent, încă mai asfaltează, iar, în zona de îmbinare a celor două bretele de pe Calea Griviţei cu pasajul, nu există puntea de legătură. De asemenea, liniile de tramvai abia se montau în porţiunea dinspre Şoseaua Nicolae Titulescu.


Podul rezistă la un cutremur de 7,5 grade Richter


În timpul vizitei din weekend de la Pasajul Basarab, edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat că deschiderea circulaţiei se amână. Motivele: teste de rezistenţă şi, mai nou, senzori seismici. Asta, în condiţiile în care tot el susţinea recent că specialiştii i-au dat asigurări că noul pod rezistă la un cutremur de 7,5 grade pe scara Richter.

image
image

„Senzorii seisimici sunt o găselniţă a consilierilor primarului general pentru a acoperi o declaraţie superficială a edilului-şef, anume inaugurarea pasajului la sfârşitul acestei luni“, este de părere Mircea Raicu, viceprimarul Capitalei.


Oprescu nu se mai grăbeşte

„Nu mă grăbesc să tai o panglică inaugurală până când nu sunt sigur că se poate circula în maximă siguranţă“, a spus primarul general al Capitalei., Sorin Oprescu.

image

El  a explicat că, săptămâna trecut, proiectantul Pasajului Basarab a trimis o adresă în care îi cerea constructorului datele privind testele finale pentru rezistenţa podului. La rândul său, directorul de proiect, Francisco Torres Guilabert a declarat că „podul este gata“.

image

El nu a putut însă să spună exact când va fi deschis traficului rutier. „Aşteptăm un răspuns de la proiectant care calculează dacă poate fi permisă circulaţia tramvaielor în zona podului Hobanat“, a declarat Francisco Torres Guilabert. El a adăugat că, cel mai probabil, va avea un răspuns până la sfârşitul acestei săptămâni.


„Nu vor fi instalaţi senzori, ci un panou”

Directorul Institutului de Fizică a Pamântului, Gheorghe Mărmureanu, spune că Primăria Capitalei (PMB), împreună cu instituţia pe care o reprezintă intenţionează să instaleze la capetele Pasajului Basarab panouri de informare. „Panourile vor avea dimensiuni mari, doi metri lăţime şi trei lungime, şi vor fi luminoase. Pe aceste ecrane va apărea, înainte de cutremur, o avertizare scrisă pentru şoferi”, ne-a spus Gheorghe Mărmureanu.



Specialistul a adăugat că informaţiile apărute până acum se vor instala senzori de cutremur pe pasaj sunt false. „Nu se vor instala senzori, senzorii există deja la Vrancea, acolo unde au loc mişcări tectonice şi de unde vin cutremurele. Informaţia va veni direct de la aceşti senzori cu 40 de secunde înainte de cutremur şi, prin intermediul unei tehnologii mai complicate, va fi trasformată imediat în mesajul ce va apărea pe aceste panouri. Investiţia în panouri este minimă, nu vor costa mai mult de două mii de lei”, ne-a mai spus Mărmureanu.


Promisiuni sezoniere


•    Lucrările la Pasajul Basarab au început în 2006 şi trebuiau finalizate în 2009, conform proiectului. Lucrările au fost însă întârziate din cauza unor litigii cu proprietarii unor terenuri din zona unde se construia podul.

•    Termenul de finalizare a fost mutat în septembrie 2010, dar nu a fost aşa, motivele fiind aceleaşi, litigiile cu proprietarii. 

•    În toamna lui 2010, edilul-şef anunţa din nou că lucrările vor fi încheiate şi că pasajul va fi gata în luna decembrie 2010.

•    Şi acest termen a fost amânat pentru luna iulie 2010, dar nici atunci nu s-a respectat termenul.

•    În 20 decembrie 2010 Oprescu a promis că "din ianuarie 2011 se poate merge pe pasaj", dată care de asemenea nu s-a respectat.

•    La sfârşitul lunii februarie 2011, primarul iar declara că la finalul lunii martie pasajul va fi deschis circulaţiei rutiere, precizand însă că lucrările la linia de tramvai vor mai dura.

•    Acum, la finalul lunii martie, este a opta oară când se amână termenul pentru data de 15 aprilie.





image
București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite