Cocor se clatină: clienţi puţini şi profit sub aşteptări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ciuda investiţiilor majore şi a proiectelor futuriste pe care proprietarii Magazinului Cocor le-au implementat, acesta este ocolit de clientelă. După mai bine de patru luni de la relansarea unia dintre magazinele de tradiţie ale Capitalei, bucureştenii nu se îngrămădesc la ofertele acestuia, acuzând preţurile mari şi marfa necalitativă.

Dezvoltatorii megaproiectului Cocor Store estimau la inaugurare, la 30 septembrie 2010, un trafic între 10.000 şi 11.000 de vizitatori zilnic, însă în prezent doar câteva mii de oameni calcă pragul magazinului. Culoarele magazinului sunt mai mult goale, iar cei care intră mai mult privesc decât cumpără. „Prefer să merg în Obor, unde ştiu ce cumpăr din start, decât să vin aici şi să iau acelaşi produs la preţ de trei ori mai mare“, a spus Roxana Savin, o bucureşteancă de 24 de ani.

Pe cale de consecinţă profitul nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor de la inaugurare. Preşedintele Cocor Store, Dan Bărbulescu aprecia că anul 2011 va aduce profit de 50 de milioane de lei. Cum în primele trei luni de la deschidere profitul a fost de numai 2,8 milioane lei, conducerea a revenit asupra estimărilor şi a precizat că anul 2011 va aduce un profit de numai 7,16 milioane de lei.

„Veniturile companiei au fost susţinute de închirierea în proporţie de 85% a magazinului, de exploatarea mediafaţadei, precum şi a celor 200 de locuri de parcare supraetajate de sub magazin“, a declarat Dan Barbulescu, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Cocor S.A.


Primăria, în coasta Cocorului


Reprezentanţii magazinului acuză că restricţiile rutiere impuse de Primăria Capitalei în preajma centrului comercial ar fi printre cauzele numărului mic de clienţi.  Astfel, compania Cocor a anunţat în urmă cu două săptămâni că va acţiona în instanţă Primăria Bucureşti.

500 de clienţi într-o zi bună
„Într-o zi foarte bună cred că traficul nu este mai mare de 4-5.000 de vizitatori, iar dintre ei 10% sunt cumpărători, deci Cocorul nu are mai mult de 4-500 de clienţi într-o zi de vârf“, a apreciat Oliver Petcu, Managing Partner al CPP Management Consultants, companie de consultanţă specializată în industria de lux.


Nici mall, nici bazar

Oliver Petcu mai spune că tocmai decizia reprezentanţilor magazinului de a se adresa unei pieţe care nu este de lux a fost cea mai mare greşeală. „Iniţial, Cocor ar fi trebuit să fie un loc al brandurilor de lux dar conducerea nu a mai vrut să continue proiectul. Aşa că acum nu este nici mall nici bazar, nu sunt nici produse de lux nici ieftine. Pe deasupra, a pierdut şi clienţii tradiţionali care nu mai intră aici din cauza reclamei agresive şi a aspectului maiestuos care anunţă preţuri mari”, ne-a mai spus Oliver Petcu.

El a adăugat că nici consumatorii de produse de lux nu vin la Cocor. „Aici găsim magazine de pe vremuri, unele cu aceleaşi vânzătoare, cu marfă adusă din Europa. Sunt şi mărci de renume, dar cu marfă din sezoanele trecute“, a încheiat Petcu.

Cele mai vizitate centre comerciale din Bucureşti, potrivit specialiştilor sunt Unirea, Afi Palace Cotroceni, Băneasa Shopping City şi Plaza România.


Promovare agresivă


Magazinul Cocor este unic pe piaţa din România prin mediafaţada Cocor Media Channel, cea mai mare faţadă de acest gen din Europa. Aceasta a costat peste 4 milioane de euro şi oferă o suprafaţă de difuzare de 565 de metri pătraţi cu 13 ecrane tip HD.
Publicitatea care a precedat relansarea a avut la baza conceptul de Now & Then (Acum şi Atunci) şi i-a avut ca protagonişti pe mari actori cum ar fi Florin Piersic, Florin Piersic jr şi Maria Dinulescu.

O altă noutate adusă de Cocor Store în peisajul mall-urilor româneşti este cabina virtuală, o investiţie de 4 milioane de euro. Cumpărătorii sunt scanaţi 3D din de circa 30 de camere foto speciale, iar computerul crează un avatar personalizat. Clientul poate să se îmbrace, virtual, cu orice ţinută doar apăsând un buton.

Mai mult decât atât, printre eforturile de atragere a clientelei s-a numărat şi inaugurarea, la 31 ianuarie, a unei Alei a Celebrităţilor româneşti, alături de Asociaţia de Turism a Municipiului Bucureşti şi de Teatrul Metropolis.  De asemenea, Cocor Store a amenajat o piaţă adiacentă, pe care a botezat-o „Piaţa Timpului“ şi s-a implicat în promovarea turistică a Capitalei.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite