Bucureşti: Avem „zebră“ în câmp, în oraş nu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe strada Pucheni din sectorul 5, la capătul Bucureştiului, este trasată o trecere de pietoni.

„Zebra“ înconjurată de câmp este perfect marcată şi semnalizată cum nici în zonele aglomerate din centrul oraşului nu găsim.

Strada Pucheni aparţine sectorului 5 al Capitalei şi leagă Bucureştiul de Drumul Bragadiru. Până acum aproximativ trei ani, această stradă făcea parte dintre cele câteva zeci de drumuri ale Capitalei neasfaltate, pline de gropi, pe care fiecare ploaie îl făcea imposibil de circulat.

„Era un drum groaznic. Drum de ţară situat în câmp, dar cu nume şi statut de stradă. L-au asfaltat cam acum trei ani“, spune Rodica Voicu, o locuitoare din cartierul Rahova.

Astăzi, pe porţiunea din câmp a acestei străzi, cu aproximativ 4 metri înainte de terminarea asfaltului, este trasată o trecere de pietoni cu indicator, aşa cum nu găseşti în multe zone din Capitală.

Printre gunoaiele şi maidanezii din zonă, câteva persoane s-au instalat în adăposturi create de ei din placaje, scânduri şi celofan. „Cine să treacă regulamentar? Păi suntem în câmp. Nici n-am băgat de seamă! Aici se termină şi asfaltul. Nu ştiu de ce or fi făcut-o, poate pentru că ştiu că îşi vor face oamenii case pe-aici în câţiva ani“, se miră Cornel, un tânăr care locuieşte într-un adăpost improvizat din zonă.

Jumătate dintre „zebrele“ din Capitală lipsesc

În timp ce unele zone sunt marcate cu treceri de pietoni, altele, intens circulate, sunt lipsite de astfel de semne.

„Trecerea de pietoni este amplasată corect din punctul de vedere al proiectului. A fost trasată când a fost asfaltat drumul. Situaţia e haioasă pentru că se află la câţiva metri de terminarea asfaltului şi în plin câmp“, spune un agent al Poliţiei Rutiere.

Din cele aproximativ 4.700 de treceri de pietoni din Capitală, 2.000 nu mai sunt sau nu au fost niciodată marcate. Zebrele şterse reprezintă principalul pericol atât pentru pietoni, cât şi pentru şoferi, spun poliţiştii. De asemenea, cele mai multe accidente rutiere au loc în preajma trecerilor de pietoni. De exemplu, trecerile de pietoni din zona Pieţei Presei Libere, o zonă foarte aglomerată la capătul liniei tramvaiului 41, sunt şterse aproape toate.

Trecerea de pietoni de pe strada Pucheni a rezistat în timp tocmai pentru că nu este o zonă intens circulată. „Termenul de garanţie al lucrărilor realizate din material termoplastic este de 24 luni. Durata de existenţă a marcajelor depinde şi de condiţiile de trafic auto sau pietonal, de lucrările de refacere sau de şantierele din zonă care produc mult praf“, a declarat şefa Administraţie Străzilor din cadrul Primăriei Capitalei, Alina Roman.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite