Angajatul de criză lucrează de acasă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din cauza recesiunii, aproape 20% dintre companiile bucureştene şi-au trimis angajaţii să lucreze de acasă, renunţând la spaţiile de birouri. Patronii au scăpat astfel de costurile cu închirierea sau întreţinerea birourilor reuşind să facă economie chiar şi de 50% din costurile totale, fără a recurge la alte soluţii de criză, cum ar fi tăierea salariilor sau concedierea

Unii dintre patronii firmelor mici şi mijlocii din Capitală au găsit o soluţie pentru a face economie la bugetul companiei, au renunţat la sediile firmelor şi i-au trimis pe angajaţi să lucreze de acasă.

"În momentul acesta aproape 20% dintre imm-uri au preferat să-şi taie astfel din costuri decât să dea oameni afară sau scadă drastic salariile. Cred că este cea mai bună soluţie şi unii au reuşit să facă economie chiar şi de 50% din buget. La o companie cu 10-50 de angajaţi, chiria, internetul, telefonia, întreţinerea, curentul electric şi celelalte consumabile au ajuns să coste chiar şi cât erau salariile angajaţilor la un loc", a spus Luminiţa Oprea, fondator Saga Business & Community, o companie care oferă consultanţă firmelor pe probleme de eficientizare şi economisire a resurselor.

Specialiştii spun că în perioadă de criză companiile ar trebui să facă economie de oriunde din altă parte dar să nu renunţe la angajaţi preferând să păstreze un sediu scump sau maşini de serviciu costisitoare. "Cu siguranţă că acesta va fi trendul, angajatorii care vor conştientiza ca doar oamenii aduc profit, nu birourile, vor alege varianta teleworking-ului. Cei care vor dori să păstreze aparenţele probabil că vor suferi sau chiar dispărea. IMM-urile din zona de consultanţă cu precădere au o şansă să supravieţuiască crizei folosind soluţia cu munca de acasă. A munci de acasă nu înseamna a nu mai avea control asupra muncii angajatului, ci înseamnă să impui termene limită care, spre mirarea şefilor, sunt mai bine respectate".

Angajaţii, în culmea fericirii

Angajaţii care au trecut deja la acest sistem spun că este mult mai bine pentru că nu mai pierd timp în trafic, nu mai sunt stresaţi de răutăţile colegilor şi au timp mai mult pentru ei astfel încât termenele-limită sunt mai uşor de respectat.

"Când am aflat că vom lucra de acasă m-am panicat, mi-am spus că ar trebui să-mi caut o altă slujbă fiindcă, evident, acesta este primul pas către pierderea job-ului. Managerul ne-a arătat foarte clar cum vom lucra: cu dead-line, cu teleconferinţă, cu întâlniri neconvenţionale, făceam şedinţe la masă, în oraş, mi-am dat seama că este cea mai bună decizie. Acum nu mai pierd timpul în trafic, nu mai sunt stresată permanent cu ce mă imbrac, mă zbat să-mi termin treaba în dead-line-ul stabilit ca apoi să pot să îmi fac ziua mai plăcută. Eu mă consider acum 100% eficientă. Nu mai simt că am timpi morţi", a povestit pentru Adevărul de Seară Anca Mareş, angajat Sera Effect, companie de consultanţă în marketing.

Anca a adăugat că nici socializarea de la muncă nu-i lipseşte pentru că atunci când stăteau mmult timp împreună apăreau conflicte. Acum am devenit mai buni prieteni decat atunci cand eram toţii în acelasi birou", a mai spus Anca.

Şi pentru Sebastian Porumboiu, redactor la o revistă de imobiliare, "Build", conceptul de muncă arată altfel.El nu se trezeşte la prima oră, nu mănâncă pe fugă şi nici nu mai pierde ore în şir în trafic. "Meseria mea se poate face de acasă, mai greu este cu cei care trebuie să primească clienţii undeva, cum ar fi firmele de traduceri sau cabinetele medicale particulare", a spus Sebastian.

Libertatea, răsplătită cu eficienţă

Şi patronii sunt fericiţi pentru că afacerile funcţionează în continuare ca şi cum nu ar fi criză. "Eu am o spălătorie de maşini la domiciliu şi am adoptat acest concept doar pentru partea administrativa din compania mea: managementul, departamentul de marketing, resurse umane, contabilitate. Cu toţii muncim de la casele noastre. Am renunţat la a mai plăti chirie şi implicit am renunţat la toate costurile aferente unui birou cu angajaţi. Acum îmi este mai uşor. Ştim cu toţii când avem teleconferinţă, când avem întâlnire pentru strategii, avem un sistem comun de programare a activităţilor. Colegii mei, angajaţii mei par mai destinşi. Sincer,  ar trebui ca antreprenorii să renunţe la cutuma că un angajat prolific e un angajat pe care îl poţi controla ţinându-l langă tine la birou într-un program fix. Libertatea oferită angajaţilor mei îmi este răsplatita printr-o muncă foarte eficienta", a spus Raluca Nicoara, proprietar BlinkWash. Specialiştii mai spun că românii se tem să adopte strategii noi dar că, în curând, aproape 50% dintre imm-uri vor adopta acest sistem.







București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite